سه ماههٔ سوم امسال برای فورد چندان خوب نبوده است زیرا موستانگ در بخش خودروهای اسپرت صدرنشینی خود در فروش را از دست داد و مغلوب دوج چلنجر شد. البته هنوز از لحاظ فروش کلی امسال، موستانگ بالاتر است اما اختلاف آن با چلنجر کمتر شده است. حال نیز مشخص شده که فورد در کلاس دیگری هم در حال از دست دادن صدرنشینی خود در لیست فروش است. فروش پیکاپ محبوب آمریکایی ها یعنی فورد سری F در سه ماههٔ سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است که این موجب شده پیکاپ های جنرال موتورز به صدر لیست فروش آمریکا برسند.
سری F در سه ماه جولای، آگوست و سپتامبر امسال ۲۱۴,۷۱۶ دستگاه فروش داشته و بدین ترتیب تاج پرفروش ترین پیکاپ سه ماهه را به تراک های جنرال موتورز یعنی شورلت سیلورادو و جی ام سی سی یرا با مجموع فروش ۲۲۰,۰۵۱ دستگاه واگذار کرده است. فروش هردوی این پیکاپ ها افزایش قابل توجهی داشته است به گونه ای که سیلورادو و سی یرا نسبت به سه ماههٔ سوم سال ۲۰۱۸ به ترتیب ۱۶.۲ و ۲۸.۹ درصد رشد فروش را تجربه کرده اند. رم نیز با فروش ۱۶۱,۶۳۵ دستگاه نسبت به فروش ۱۴۲,۰۴۴ دستگاهی سه ماههٔ سوم سال قبل عملکرد خوبی داشته است.
مقایسهٔ فروش پیکاپ های بازار ایالات متحده در سه ماههٔ سوم سال ۲۰۱۹ با مدت مشابه سال ۲۰۱۸:
مدل | سه ماههٔ 2019 | سه ماههٔ 2018 | تغییر |
فورد سری F | 214,176 | 227,880 | -6.0 |
دوج رم | 161,635 | 142,044 | 13.8 |
شورلت سیلورادو | 155,482 | 133,329 | 16.6 |
جی ام سی سی یرا | 66,199 | 51,367 | 28.9 |
تویوتا تاکوما | 65,756 | 67,643 | -2.8 |
شورلت کلرادو | 31,656 | 34,963 | -9.5 |
تویوتا تاندرا | 31,565 | 31,990 | -1.3 |
فورد رنجر | 26,211 | 0 | 0.0 |
جیپ گلادیاتور | 16,132 | 0 | 0.0 |
نیسان فرونتیر | 15,364 | 17,873 | -14.0 |
هوندا ریج لاین | 8,378 | 7,816 | 7.2 |
جی ام سی کانیون | 7,437 | 8,425 | -11.7 |
نیسان تایتان | 7,386 | 14,545 | -49.2 |
در آمار فروش کل امسال یعنی از اول ژانویه تا پایان ماه سپتامبر نیز فروش سری F به میزان ۲.۴ درصد کاهش یافته اما همچنان با فروش ۶۶۲,۵۷۴ دستگاه، صدرنشینی خود را حفظ کرده است. در این مدت، فروش سیلورادو هم با ۲.۸ درصد کاهش به ۴۱۲,۲۵۸ دستگاه رسیده اما فروش ۱۶۳,۶۰۳ دستگاهی سی یرا افزایشی ۷.۴ درصدی را تجربه کرده است؛ بنابراین درحالی که تنها سه ماه تا پایان سال ۲۰۱۹ باقیمانده است، پیکاپ های جنرال موتورز مجموعاً با ۸۶,۷۱۳ دستگاه فروش کمتر همچنان در پس سری F قرار دارند.
فروش پیکاپ های بازار ایالات متحده از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا پایان سپتامبر:
مدل | تا پایان سپتامبر 2019 | تا پایان سپتامبر 2018 | تغییر |
فورد سری F | 662,574 | 679,018 | -2.4 |
دوج رم | 461,115 | 375,583 | 22.7 |
شورلت سیلورادو | 412,258 | 424,403 | -2.8 |
تویوتا تاکوما | 187,622 | 183,909 | 2.0 |
جی ام سی سی یرا | 163,603 | 152,241 | 7.4 |
شورلت کلرادو | 96,819 | 104,838 | -7.6 |
تویوتا تاندرا | 86,062 | 87,782 | -1.9 |
نیسان فرونتیر | 54,686 | 59,574 | -8.2 |
فورد رنجر | 50,512 | 0 | 0.0 |
جی ام سی کانیون | 26,301 | 25,274 | 4.0 |
نیسان تایتان | 25,412 | 37,839 | -32.8 |
هوندا ریج لاین | 23,633 | 22,804 | 3.6 |
جیپ گلادیاتور | 23,374 | 0 | 0.0 |
در بخش پیکاپ های میان سایز اما تویوتا تاکوما با فروش ۶۵,۷۵۶ دستگاه در سه ماههٔ سوم سال جاری همچنان صدرنشین است. این پیکاپ ژاپنی از ابتدای امسال تا پایان ماه سپتامبر نیز ۱۸۷,۶۲۲ دستگاه فروش داشته که اختلاف زیادی با شورلت کلرادو با فروش ۹۶,۸۱۹ دستگاه و فورد رنجر با فروش ۵۰,۵۱۲ دستگاه دارد. همچنین مجموع فروش پیکاپ های میان سایز جنرال موتورز یعنی کلرادو و کانیون هم ۱۲۳,۱۲۰ دستگاه بوده که بازهم در پس تاکوما قرار می گیرد.