هرچند در حال حاضر آیندهٔ مینی ون های فورد S-Max و گلکسی که بر اساس پلت فرم مشترکی ساخته شده اند مشخص نیست اما حالا میدانیم این خودروها حداقل تا چند سال دیگر در اروپا عرضه خواهند شد زیرا این مینی ون ها برای مدل ۲۰۲۰ به روزرسانی و فیس لیفتی را تجربه کرده اند. این خودروها که در تیپ های ترند، تیتانیوم و ST-Line به بازار عرضه می شوند، از دماغهٔ جدیدی برخوردار شده اند که به نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ سدان موندئو شباهت دارد. همچنین برای اولین بار در تاریخ گلکسی، این مدل هم به خانوادهٔ محصولات سری Vignale فورد اضافه شده که شامل S-Max، اج، موندئو، فوکوس، فی یستا و کوگا می شود.
مثل دیگر اعضای این خانواده، گلکسی Vignale نیز از ویژگی های سطح بالایی مثل داشبورد و کنسول مرکزی چرمی، صندلی های جلو با گرم کن، سردکن، ماساژور و حافظه، تزئینات داخلی، گرم کن غربیلک فرمان و پدال های آلومینیومی برخوردار است. این نسخه در بیرون نیز با جلوپنجرهٔ کرومی منحصربه فرد و دیگر ویژگی های ظریف از دیگر نسخه ها متمایز شده است.
S-Max همچنان در دو نسخهٔ پنج نفره و هفت نفره عرضه می شود اما گلکسی صرفاً به عنوان یک ام پی وی سه ردیفه به فروش می رسد. این خودرو از ۳۲ ترکیب مختلف صندلی ها و فضای بار و همین طور سیستم ورود و خروج هوشمند برای صندلی های ردیف دوم و سوم برخوردار است. برای هردوی این مینی ون ها رینگ های جدید و صندلی های جلوی جدید با تنظیم ۱۸ جهته هم قابل سفارش است.
S-Max و گلکسی مدل ۲۰۲۰ هردو با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل به بازار عرضه می شوند که در سه سطح قدرت مختلف قابل انتخاب است. نسخهٔ پایه ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد و انتقال نیروی آن به صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می گیرد اما یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم برای آن قابل سفارش است. نسخهٔ دوم با ۱۹۰ اسب بخار قدرت صرفاً با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است.
بالاترین نسخهٔ این موتور اما از سیستم پرخوران توئین توربو استفاده می کند و ۲۴۰ اسب بخار قدرت دارد. برای انتقال نیروی این نسخه هم فقط گیربکس اتوماتیک در نظر گرفته شده اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش نیست و صرفاً به صورت دیفرانسیل جلو ارائه می شود. فورد S-Max و گلکسی مدل ۲۰۲۰ هم اکنون به ترتیب با قیمت پایهٔ ۳۰,۴۹۰ پوند و ۳۳,۲۱۰ پوند قابل سفارش هستند.