دوست داشتنی روی کاغذ، پردردسر در عمل!عرضه ی یک خودروی جدید اصلاً کار آسانی نیست و حتی زمانی که یک محصول بسیار خوب همچون لینکلن آویاتور ۲۰۲۰ را معرفی کنید هم مشکلات دست از سر شما برنخواهند داشت! پس از فراخوان کوچک به خاطر ناپدید شدن پوشش آزاد کردن گیربکس از حالت پارک، خبرها نشان از تأخیر در عرضه ی آویاتور به خاطر حل برخی مشکلات این خودرو دارند.
گفته می شود برخی از این مشکلات تا پیش از تحویل اولین نمونه های آویاتور به مصرف کنندگان رفع نشده اند. لینکلن حدود ۲ هزار دستگاه از این خودرو را فروخته اما مالکان قبلاً وجود مشکلات بزرگ در خودروی خود را گزارش کرده اند.
این مشکلات شامل موارد متنوعی هستند که از هشدارهای تصادفی تا خاموش شدن غیرمنتظره ی سیستم ترمز اضطراری را شامل می شوند. مالکان همچنین به مشکلات مهمی در پشت آمپرهای دیجیتالی این خودرو اشاره داشته اند.
مدیر تست های خودرویی کانسومر ریپورتز دراین باره گفته است:
وقتی وارد خودرو می شوید سرعت شمار و دورشمار پیشرانه کلاً به هم می ریزند. به نظر می رسد پشت آمپرهای دیجیتالی هم در زمان رانندگی با مشکلات بزرگی دست وپنجه نرم می کنند. در چند کیلومتر اول رانندگی به سختی می توانید بفهمید که پشت آمپرها چه کاری انجام می دهند.
یکی از مالکان آویاتور گفته که شاسی بلند ۷۰ هزار دلاری اش مشکلات زیادی دارد. او اظهار داشته است:
تنها یک ماه پس از خرید این خودرو واقعاً پشیمان هستم. تنها ۲۴ ساعت از راندن خودرو گذشته بود که من با اولین مشکل یعنی سانروف نشتی دار مواجه شدم. یک هفته بعد هم کمربندهای صندلی کار نمی کند و حالا نیز شاهد عیوب کامپیوتری هستم. ترمز پارک نیز در زمان رانندگی روشن شده و هشدار خرابی گیربکس خودش را نشان می دهد. وقتی این ها حل شد کنترل های صندلی مشکل دار شدند.
آویاتور محصولی عالی با تجهیزات زیاد است اما مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان آن می توانند افت فروش زودهنگامی را برای آن ایجاد کنند و این در حالی است که ژرمن ها برای جذب مشتریان بالقوه ی این خودرو کمین کرده اند.
یکی از سخنگویان لینکلن درباره ی این مشکلات صحبت کرده است. او گفته است:
به عنوان بخشی از برنامه ی عرضه ی آویاتور، ما خودروها را به کارخانه ی فلت راک منتقل می کنیم تا بررسی های کیفیتی بیشتری را انجام دهیم. این یک تمرین طولانی مدت برای فورد بوده است. ما تمامی کارهای موردنیاز برای اطمینان از اینکه آویاتور دارای بالاترین سطح کیفیتی است را انجام می دهیم. تقاضای زیادی برای این خودرو وجود دارد و ما هم در سریع ترین زمان ممکن این خودرو را به دست مشتریان خواهیم رساند.
سخنگوی این خودروساز آمریکایی ادامه می دهد:
لینکلن به تحویل باکیفیت ترین خودروها به مشتریان متعهد است. ما همچنین به رفع مشکلات و گوش دادن به درخواست های مشتریان هم تعهد داریم. ما دو فراخوان کوچک برای این خودرو از زمان عرضه داشته ایم و بخش اعظم آن خودروها در نمایندگی ها موجود بوده اند و به دست مشتریان نرسیده اند.