نقص های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده

  1. دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸ ساعت ۱۶:۰۱ (۴ سال،۵ ماه قبل)
نقص‌های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده
به گزارش فرانگر

تکنولوژی تشخیص عابران پیاده چند سالی است که در برخی خودروهای سطح بالا نصب می شود. تاکنون تست های زیادی با استفاده از آدمک ها انجام شده تا توانایی های این تکنولوژی سنجیده شود اما این تست ها همواره در طول روز انجام شده اند و بنا به گفته ی انجمن خودروسازان آمریکا AAA این بخشی از مشکلات است.

این موسسه چندین سیستم محبوب را انتخاب و تست های متعددی روی آن ها انجام داده و البته نتایج به دست آمده به طور شوکه کننده ای ضعیف بوده است. یکی از نتایج هشدار دهنده ی این تست ها رسیدن به این نکته بوده که اکثر سیستم های موردبحث در شب نمی توانند عملکردی بهتر از راننده داشته باشند.

نقص های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده

موضوع مهم اینکه اکثر تصادفات منجر به فوت عابران پیاده در شب رخ می دهد و یافته های AAA نشان می دهد که تکنولوژی تشخیص عابران پیاده در موقعیت های واقعی با چالش مواجه هستند. برای مثال زمانی که خودرو به مسیری که عابر بزرگ سال حضور دارد می پیچد، سیستم هیچ گاه واکنشی نشان نداده و با آدمک برخورد می کند.

نقص های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده

نقص های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده

موضوع پیش بینی پذیر اینکه در تست ها نشان داده شده این سیستم ها بهترین عملکرد خود را زمانی ارائه می کنند که عابر بزرگ سال از جلوی خودرویی با سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت رد شوند؛ اما زمانی که سرعت خودرو برابر با ۴۸ کیلومتر در ساعت باشد اکثر سیستم ها توانایی پیشگیری از برخورد را نخواهند داشت. البته موفقیت این تکنولوژی ها در سرعت ۳۲ کیلومتر در ساعت هم تنها ۴۰ درصد اعلام شده است.

نقص های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده

اما تغییر دادن سناریوها با نتایج بدتری همراه بوده است. وقتی کودکی بین دو خودرو می پرد در ۸۹ درصد مواقع برخورد صورت می پذیرد و زمانی که دو فرد بزرگ سال در کنار جاده حضور داشته باشند خودرو در ۸۰ درصد مواقع با آن ها برخورد می کند. بنا به گفته ی AAA درکل، این سیستم ها در تمامی خودروهایی که با سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند فایده ای ندارند. موضوع مهم تر اینکه هیچ یک از این سیستم ها نمی توانند عابران پیاده ی بزرگ سال را در شب تشخیص داده یا واکنش دهند.

نقص های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده

نقص های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده

نقص های بزرگ تکنولوژی تشخیص عابران پیاده


AAA برای تست های خود از شورولت مالیبو 2019، هوندا آکورد 2019، تویوتا کمری 2019 و تسلا مدل 3 مدل 2019 استفاده کرده است. البته AAA مزیت های این سیستم ها را رد نکرده و از خودروسازان می خواهد تا به توسعه ی تکنولوژی تشخیص عابران پیاده ادامه دهند. شکی وجود ندارد که در صورت عملکرد بی نقص، این سیستم ها می توانند جان افراد زیادی را نجات دهند.



همرسانی نوشتار: