یکی از متمایزترین هایپرکارهای جهان از نظر طراحی لامبورگینی وننو است. نسخه ی روباز این خودرو حدود ۶ سال پیش و تنها به تعداد ۹ دستگاه معرفی شده و قیمت پایه ی ۴.۵ میلیون دلاری داشته است. این نمونه ی ویژه که مشخصات قابل سؤالی دارد شاید شما را به یاد تاکسی های بژ آلمانی بیندازد اما پشت فرمانش تئودور نگما اوبیانگ مانگ، معاون رئیس جمهوری گینه استوایی نشسته بوده است.
شاید برخی از شما عزیزان با نام این فرد آشنا باشید چراکه اوبیانگ مانگ همان کسی است که هایپرکارهایش در سال ۲۰۱۶ و توسط مقامات دولت سوئیس توقیف شده بود. علاوه بر وننوی یاد شده خودروهای دیگری همچون کونیگ زگ وان:۱، لافراری، استون مارتین One-۷۷ و بوگاتی ویرون نیز توقیف شده اند. از جمله اتهامات او می توان به حیف ومیل اموال عمومی اشاره کرد. هرچند او در نهایت با مقامات سوئیسی به این توافق رسید که خودروهای لوکس و توقیف شده ی خود را به فروش برساند.
وننو رودستر موردبحث در شرایط بسیار خوبی بوده و تنها روی قوس چرخ عقب و سمت راست آن خراشی کوچک وجود دارد. البته این موضوع برای کسی که حدود ۸.۳ میلیون دلار پرداخت کرده تا مالک این هیولای زیبا شود مشکل خاصی نبوده است. به این ترتیب وننوی بژ رنگ داستان به گران ترین خودروی تاریخ لامبورگینی در حراجی ها تبدیل شده است. این خودرو تنها ۳۲۵ کیلومتر رانده شده و از لاستیک های کارخانه استفاده می کند. کابین بژ رنگ نیز کاملاً جدید به نظر می رسد.
فردی که دوست داشته چنین مبلغ سنگینی را برای خرید وننو پرداخت کند یک پوشش محافظتی ویژه برای خودروی خود و تمامی دفترچه ها و ابزار ویژه ی خودرو را نیز دریافت خواهد کرد؛ اما در همین حراجی بوده که خودروهای کونیگ زگ وان:۱، ویرون، One-۷۷ و لافراری به قیمت های ۴.۶، ۱.۳۱، ۱.۵۵ و ۲.۱۹ میلیون دلار فروخته شده اند.