شاید جدیدترین نسل شورولت اونیکس به عنوان یک سدان در چین معرفی شده باشد اما این خودروی ساب کامپکت در آمریکای جنوبی همچنان به سنت های قبلی پایبند بوده و به صورت هاچبک ۵ درب نیز عرضه می شود.
مشتریان برزیلی، آرژانتینی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین خواهند توانست این خودرو را به فرم هاچبک و با نام اونیکس بخرند درحالی که نسخه ی سدان این خودرو با نام اونیکس پلاس شناخته می شود.
از نظر طراحی باید گفت که اونیکس هاچبک از جلوی خودرو تا ستون C مشابه نسخه ی سدان بوده و بخش عقب است که پذیرای چراغ های جمع و جورتر با شکل متفاوتی شده است. هر دو مدل سدان و هاچبک اونیکس در کشور برزیل با همان پیشرانه های اکوتک شامل نسخه ی ۳ سیلندر ۱ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۴ نیوتون متری و نسخه ی ۱ لیتری توربو با خروجی ۱۱۶ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری عرضه می شوند.
پیشرانه ی توربو به صورت سفارشی با گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک همراه می شود درحالی که پیشرانه ی کم توان تر تنها با گیربکس ۵ سرعته دستی در دسترس است. هر دو پیشرانه با بنزین و اتانول کار می کنند. البته در آرژانتین پیشرانه ی پایه از نوع ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۹۰ اسبی و گشتاور ۱۱۵ نیوتون متری دارد.
اما اونیکس پلاس سدان در صورت استفاده از پیشرانه ی ۱ لیتری توربو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیه ای دارد. با وجود پیشرانه ی پایه و گیربکس دستی، این خودرو مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتری در بزرگراه دارد.
این خودرو در مقایسه با نسل پیشین کمی طویل تر و پهن تر بوده و فاصله بین محوری بیشتری دارد که همین امر منجر به کابین جادارتری شده است. این خودرو همچنین از نظر تکنولوژی پیشرفت داشته و با جدیدترین نسل سیستم مولتی مدیای مای لینک، وای فای هات اسپات، اندروید اتو، اپل کارپلی، دستیار پارک نیمه خودکار، شارژر موبایل، پایش نقاط کور، دستیار حرکت در سربالایی و محدود کننده سرعت عرضه می شود.
اونیکس پلاس جدید در برزیل از ماه سپتامبر عرضه شده و در ماه نوامبر نیز مدل هاچبک عرضه خواهد شد.