گروه فولکس واگن در حال برنامه ریزی برای جدا کردن هرچه بیشتر برندهای اشکودا و سئات بوده و می خواهد برند سئات را به خودروسازی لوکس تر تبدیل کرده و به اشکودا هم اجازه دهد رقیب بهتری برای خودروسازانی همچون هیوندای، کیا و داچیا باشد.
به این ترتیب محصولات سئات احتمالاً قیمت بالاتری حتی در مقایسه با محصولات برند فولکس واگن خواهند داشت و این برند اسپانیایی را به رقیب مستقیم برند آلفارومئو تبدیل خواهد کرد. این همان چیزی است که فردیناند پژ رئیس اسبق فولکس واگن نیز خواهانش بود.
مدیر استراتژی تولید گروه فولکس واگن دراین باره گفته است:
ما می خواهیم تا هویت برندهای خود در آینده را به صورت واضح تری مدیریت کنیم. سئات می تواند خودروهای احساسی تری تولید کند و این را با نسخه های کوپرا نشان داده است. اشکودا هم می تواند در بازارهای اروپای شرقی حضور پررنگ تری داشته باشد و نیازهای کاربردی و گسترده ی مشتریان را مرتفع نماید.
به نظر می رسد که لوکس تر کردن برند سئات برای فولکس واگن آسان تر از ارزان تر کردن اشکودا باشد زیرا محصولات این برند اهل جمهوری چک از جنبه های گوناگونی همچون تکنولوژی ها، آپشن ها و پیشرانه ها با محصولات فولکس واگن مشترک هستند؛ اما هنوز هم فولکس واگن خواهان کاهش میزان اشرافیت محصولات آتی اشکودا است تا به این ترتیب روی بازارهای شرقی تمرکز نماید. در این بازارها هیوندای، کیا و داچیا سهم بالایی را به خود اختصاص داده اند.
اما این حرکات چه تأثیری روی خود گروه فولکس واگن خواهند داشت؟ ظاهراً این غول خودروسازی به دنبال بررسی اورلپ های احتمالی است تا از این موضوع مطمئن شود که محصولاتش با محصولات سایر برندها همپوشانی ندارند.
مدیر فولکس در خاتمه گفته است:
ما بررسی بسیار دقیقی برای اورلپ های احتمالی در سبد محصولات تمامی برندها انجام می دهیم. برای مثال ما تیگوان کوپه را در بازارهای اروپایی عرضه نخواهیم کرد.