تیم فرمول ۱ مک لارن اعلام کرد که به توافقی با مرسدس بنز به منظور استفاده از قوای محرکه ی این تیم آلمانی دست یافته است. مک لارن از فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمول ۱ تا حداقل سال ۲۰۲۴ از پیشرانه های مرسدس بنز استفاده خواهد کرد.
مک لارن و مرسدس بنز تا پیش از تصمیم این تیم بریتانیایی برای استفاده از قوای محرکه هوندا در سال ۲۰۱۵ همکاری موفقیت آمیزی در فرمول ۱ داشتند. در حال حاضر مک لارن پیشرانه های خود را از رنو می گیرد و دستیابی به توافق با قهرمان فرمول ۱ بی شک به مک لارن کمک خواهد کرد تا در مسابقات جانی دوباره بگیرد.
زاک براون مدیر اجرایی مک لارن گفته است:
این توافقنامه قدم مهم رو به جلو در برنامه ی همکاری بلندمدت ما برای موفقیت دوباره در فرمول ۱ است. مرسدس هم از نظر تیمی و هم از نظر پیشرانه یک سنگ محک بوده بنابراین طبیعی است که ما برای فاز بعدی برنامه های خود با این تیم به توافق دست یابیم. این بیانیه نشان دهنده ی اطمینان سهامداران ما بوده و پیامی مهم به سرمایه گذاران، کارکنان، شرکا و طرفدارانی است که می خواهند تعهد ما به بازگشت دوباره مک لارن به مسابقات را ببینند.
توتو ولف رئیس موتور اسپورت مرسدس بنز نیز گفته که این تیم امیدوار است مک لارن با استفاده از پیشرانه های مرسدس بنز دوباره اوج گرفته و به رده های بالای فرمول ۱ صعود کند.ولف گفته است:
ما از بازگشت دوباره ی مک لارن به خانواده ی مسابقه ای مرسدس بنز خوشحالیم. اگرچه این دو برند تاریخچه ای با پرستیژی دارند اما این توافق جدید نشان دهنده ی شروع عصر جدید برای تأمین پیشرانه های ما در سال های پیش رو است.
این مدیر ارشد ادامه داده است:
مک لارن می خواهد در فصل های آتی دوباره به زمین بازگردد و امسال هم پرفورمنس قابل توجهی با قوای محرکه ی رنو داشته است. امیدواریم توافق بلندمدت جدید مک لارن با مرسدس یک عصر نوین برای این تیم باشد زیرا مک لارن به دنبال جنگ با تیم های برت از جمله تیم ماست.
یکی از شایعاتی که در زمان تصمیم مک لارن به استفاده از پیشرانه های هوندا به گوش می رسید احتمال تفاوت مشخصات پیشرانه های خود تیم مرسدس و پیشرانه های تأمین شده برای دیگر تیم ها بود که مک لارن را در استفاده از نیروگاه های آهنین مرسدس مردد کرده بود. البته براون اخیراً گفته بود که مطمئن است مرسدس همان پیشرانه های مورد استفاده توسط تیمش را در اختیار سایر تیم ها همچون ویلیامز قرار می دهد.