تکامل کابین مرسدس SL در طول ۶ نسل گوناگون

  1. سه شنبه ۹ مهر ۹۸ ساعت ۱۳:۰۲ (۲ سال،۲ ماه قبل)
تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون
به گزارش فرانگر

مرسدس بنز SL روش ساخت خودروهای اسپورت را تعریف کرد و پس از ۶ نسل تولید همچنان روی طراحی خودروها تأثیرگذار است. این خودرو در فصل ۱۹۵۲ مسابقات خودرویی معرفی و سریعاً به یک اسطوره تبدیل شد چراکه توانست از ۵ مسابقه ۴ مسابقه را با پیروزی به پایان برساند. بعد از آن بود که مدل های تولیدی SL به نمونه هایی افسانه ای تبدیل شدند.

با همدیگر نگاهی خواهیم داشت به کابین نسل های گوناگون این خودروی آلمانی تا ببینیم که روند تکامل و تغییر آن ها در طول ۶ نسل چگونه بوده است. اگرچه خودروهای مدرن کنونی دارای صفحات نمایش زیاد و گیربکس های اتوماتیک هستند اما همان ستاره ی سه پر مرسدس در مرکز فرمان است که تغییری نداشته و اصالت خود را فریاد می زند.

  • نسل اول W۱۲۱ SL – سال های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳

زمانی که SL در مسابقات سال ۱۹۵۲ معرفی شد سریعاً با پیروزی در ۴ مسابقه از ۵ مسابقه ی خود نامی دست و پا کرد. پس از آن بود که مدل های تولیدی پدیدار شدند و مرسدس در سال ۱۹۵۵ فروش مدل W۱۲۱ را شروع کرد. در همین دوران بود که الویس در موسیقی کامل به اوج رسید و رولکس نیز نام خود را به عنوان سازنده ی ساعت های متمایز مطرح نمود.

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون

  • نسل دوم W۱۱۳ SL – سال های ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۱

دومین نسل این خودرو در سال ۱۹۶۳ معرفی شد و به لطف سقف سخت خود که طراحی متمایز و منحصربه فردی داشت با نام مستعار پاگودا SL شناخته شد. سری W۱۱۳ موفقیت فروش بسیار زیادی را به دست آورد و همه آن را یک SL اصیل می دانستند.

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون

  • نسل سوم R۱۰۷ SL – سال های ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۹

این خودرو در سال ۱۹۷۱ معرفی شد و به مدت ۱۸ سال در خط تولید باقی ماند. با وجود پیشرانه ی ۸ سیلندر، R۱۰۷ به یک موجود پرفورمنس کاملاً جدید تبدیل شد. ساعت های دیجیتال و سیستم های برقی جدید باعث شدند انقلابی در بازار به وجود آید. این نسل از SL هم فروش بسیار بالایی را تجربه کرد.

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون

  • نسل چهارم R۱۲۹ SL– سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۲

این خودرو در سال ۱۹۸۹ با پیشرانه ی ۱۲ سیلندر پدیدار شد. R۱۲۹ همچنین از ویژگی های ایمنی جدید همچون رول بار خودکار که در زمان چپ کردن باز می شد سود برده بود. خودروی موردبحث همچنین برای اولین بار دارای صفحه نمایش در یک خودروی تولید انبوه SL بود.

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون

  • نسل پنجم R۲۳۰ SL – سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱

این خودرو اولین نسل از SL بود که بجای سقف پارچه ای سنتی مشابه نسل های قبلی از سقف فلزی تاشونده سود می برد. نسخه های AMG این نسل در فرم های گوناگون معرفی شده و مدل SL ۶۵ AMG دارای قدرت ۶۰۰ اسب بخاری بود.

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون

  • نسل ششم R۲۳۱ SL – سال های ۲۰۱۲ تاکنون

آخرین نسل SL در سال ۲۰۱۲ و با کد R۲۳۱ ساخته و معرفی شد. این خودرو دارای صفحه نمایش برای سیستم اطلاعات سرگرمی و ویژگی های ایمنی متفاوت بود. با افزایش رقابت داخلی و تولید مدل AMG GT، این خودرو با آینده ای نسبتاً مبهم روبرو شده است…

تکامل کابین مرسدس SL در طول 6 نسل گوناگون




همرسانی نوشتار: