سرانجام نسل جدید لندروور دیفندر رسماً معرفی شد و حالا زمان آن رسیده است که ببینیم این آفرودر جدید در برابر رقبای اصلی خود چه عملکردی دارد. البته در حال حاضر آفرودرهای کمی در بازار حضور دارند که این یعنی دیفندر جدید صرفاً سه خودروی جیپ رانگلر، مرسدس بنز G کلاس و تویوتا فورانر را به عنوان رقیب مستقیم در مقابل خود می بیند. البته به زودی فورد برانکو هم به این جمع اضافه می شود.
لندروور دیفندر | جیپ رانگلر | تویوتا فورانر | مرسدس G500 | |
پیشرانه | 3 لیتری I6 | 3.6 لیتری V6 | 4 لیتری V6 | 4 لیتری V8 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | 400 اسب بخار | 285 اسب بخار | 270 اسب بخار | 420 اسب بخار |
گشتاور | 550 نیوتن متر | 353 نیوتن متر | 376 نیوتن متر | 610 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک | 5 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
قیمت پایه | 50,925 دلار | 28,295 دلار | 36,020 دلار | 124,500 دلار |
در بین این چهار خودرو، فورانر ساده ترین لیست انتخاب را دارد زیرا فقط با یک پیشرانهٔ بنزینی به بازار عرضه می شود. G کلاس هم در نسخهٔ استاندارد صرفاً با مدل G۵۰۰ در ایالات متحده به فروش می رسد اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند می توانند مدل G۶۳ را انتخاب کنند. رانگلر در حال حاضر با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف قابل خریداری است که یکی چهار سیلندر توربو و دیگری شش سیلندر تنفس طبیعی است اما گفته شده در آیندهٔ یک موتور دیزلی هم برای آن ارائه خواهد شد. دیفندر جدید نیز در ایالات متحده با دو پیشرانهٔ بنزینی مختلف عرضه می شود که در جدول بالا مشخصات موتور قوی تر را مشاهده می کنید.
اما چیزی که این مقایسه را دشوار کرده است، تنوع مدل ها و آپشن های مختلف در هریک از این خودروها است. رانگلر و دیفندر در دو نسخهٔ دودر و چهاردر ارائه می شوند، فورانر هرچند فقط در یک نسخه تولید می شود اما سامانهٔ چهارچرخ محرک در آن استاندارد نیست و در حالت عادی نیرو به چرخ های عقب آن منتقل می شود و قیمت G کلاس هم از ۱۲۴ هزار دلار آغاز می شود. همهٔ این ها مقایسه بین این چهار ماشین را پیچیده کرده است اما این موضوع به نفع خریداران است زیرا در بازار برای هر نیاز و بودجه ای گزینهٔ مناسب وجود خواهد داشت.
هرچند مرسدس بنز G کلاس یک خودرو آفرود بسیار توانمند است اما افراد کمی با آن به مسیرهای خارج جاده ای و خشن می روند. فورانر نیز سن بالای خود را هم در طراحی و هم در پیشرانهٔ ۴ لیتری خود نشان می دهد که قدرتی به اندازهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ جیپ دارد. رانگلر اما خودروی مدرنی است، قیمت مناسبی دارد و از بهترین زاویهٔ ورود برخوردار است که هنگام خرید یک خودروی آفرود معیار بسیار مهمی محسوب می شود. بااین حال زاویهٔ خروج دیفندر بهتر است.
لندروور دیفندر | جیپ رانگلر | تویوتا فورانر | مرسدس G550 | |
طول | 4,758 میلی متر | 4,785 میلی متر | 4,831 میلی متر | 4,818 میلی متر |
عرض | 2,105 میلی متر | 1,875 میلی متر | 1,925 میلی متر | 2,176 میلی متر |
ارتفاع | 1,969 میلی متر | 1,868 میلی متر | 1,816 میلی متر | 1,960 میلی متر |
فاصلهٔ محوری | 3,022 میلی متر | 3,008 میلی متر | 2,788 میلی متر | 2,890 میلی متر |
زاویهٔ ورود | 30 درجه | 41 درجه | 30 درجه | 40 درجه |
زاویهٔ خروج | 38 درجه | 36 درجه | 26 درجه | 30 درجه |
فاصله از زمین | 218 میلی متر | 246 میلی متر | 228 میلی متر | 241 میلی متر |
ظرفیت بکسل | 3500 کیلوگرم | 1590 کیلوگرم | 2270 کیلوگرم | 3490 کیلوگرم |
فعلاً فقط قیمت پایهٔ نسخهٔ ۱۱۰ یا پنج در دیفندر اعلام شده و جزئیات کامل قیمت گذاری آن مشخص نیست. بااین حال که این آفرود بریتانیایی به میزان قابل توجهی از رانگلر و فورانر گران تر و بسیار از G۵۰۰ ارزان تر است؛ بنابراین انتخاب از میان این چهار اس یووی تا حد زیادی به نیاز و بودجهٔ خریداران بستگی دارد. کسانی که خواهان یک خودروی آفرود سرسخت هستند می توانند رانگلر یا دیفندر را انتخاب کنند اما کسانی که یک آفرودر کاملاً لوکس و راحت می خواهند باید مبلغی شش رقمی را برای خرید مرسدس بنز پرداخت کنند.
منبع: Motor۱