برای لذت بردن از پورشه نیازی به گیربکس دستی نیست!

  1. دوشنبه ۸ مهر ۹۸ ساعت ۰۸:۰۲ (۴ سال،۶ ماه قبل)
برای لذت بردن از پورشه نیازی به گیربکس دستی نیست!
به گزارش فرانگر

گیربکس های دستی روز به روز کمتر می شوند اما پورشه می گوید مشکلی با این امر ندارد زیرا مزیت های گیربکس های دوکلاچه به حدی زیاد هستند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت.

اگرچه پورشه اعتراف می کند گیربکس های دستی لذت بخش تر از نمونه های اتوماتیک هستند اما شما برای رانندگی با یک پورشه ی واقعی نیازی به چنین گیربکس هایی ندارید.

گیربکس های دوکلاچه چندین دهه است که در بازار حضور دارند اما پورشه در سال ۲۰۰۸ بود که برای اولین بار از گیربکس ۷ سرعته PDK روی ۹۱۱ استفاده کرد. این گیربکس ۱۰ کیلوگرم سبک تر از گیربکس تیپ ترونیک S بوده و تعویض های دنده ی آن ۶۰ درصد سریع تر انجام می شوند.

برای لذت بردن از پورشه نیازی به گیربکس دستی نیست!

این امر به طور قابل توجهی پرفورمنس خودرو را بهبود می بخشد زیرا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹۱۱ کررا S مجهز به گیربکس PDK چهار دهم ثانیه سریع تر از مدل مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی می باشد. جدای از بهبود پرفورمنس، مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر نیز ۰.۴ لیتر کاهش یافته است.

برای لذت بردن از پورشه نیازی به گیربکس دستی نیست!

پورشه می گوید امروز بیش از ۷۵ درصد مدل های ۷۱۸ و ۹۱۱ به گیربکس PDK مجهز هستند. این گیربکس مزیت های زیادی دارد زیرا کیمن مجهز به گیربکس PDK در بحث شتاب تا چهار دهم ثانیه سریع تر از نسخه دستی می باشد.

برای لذت بردن از پورشه نیازی به گیربکس دستی نیست!

اگرچه گیربکس های اتوماتیک مدرن مزیت های زیادی دارند اما همیشه این طور نبوده است. پورشه به نمونه ای از گیربکس اسپورتوماتیک نیمه اتوماتیک معرفی شده در ۹۱۱ سال ۱۹۶۷ اشاره می کند. این گیربکس باعث شده بود ۹۱۱ آن زمان در بحث شتاب ۲ ثانیه کندتر باشد و مصرف سوخت نیز بالاتر رود. به همین خاطر این گیربکس به موفقیتی در فروش دست نیافت.

برای لذت بردن از پورشه نیازی به گیربکس دستی نیست!




همرسانی نوشتار: