هوندا از افزایش فروش برخی از محصولات خود لذت می برد. این خودروساز ژاپنی در ماه آگوست رشد فروش ۲۰ درصدی را تجربه کرده که بهترین ماه فروشش می باشد.
یکی از کلیدی ترین محصولات هوندا که باعث رشد فروش این شرکت شده شاسی بلند جمع وجور CR-V است که به رکورد فروش ۴۴۲۳۵ دستگاه رسیده است. پاسپورت و HR-V هم رکوردهای فروش جدیدی بر جای گذاشته اند. البته ستاره ی این نمایش هنوز هم سیویک است که رشد فروش ۲۶ درصدی داشته که به فروش ۳۴۸۰۸ دستگاهی ترجمه می شود. همین امر باعث شده سیویک با فاصله ی حدود ۲۰ هزار دستگاه در سال جاری بالاتر از تویوتا کرولا در کلاس خود قرار گیرد.
فروش سیویک شاید نزدیک به رکوردهای بالایی باشد اما میزان فروش کل آن از ابتدای سال تا ماه آگوست رشد ۱.۳ درصدی داشته که آن را به یکی از معدود خودروهایی با بهبود فروش تبدیل کرده است.
استیون سنتر معاون فروش هوندا در آمریکا می گوید:
از آنجایی که بازار به سمت تراک ها تغییر ذائقه داده بنابراین افرادی که همچنان خودروهای سواری را ترجیح می دهند ما را انتخاب می کنند. تقریباً ۲۰ درصد از فروش خودروهای سواری بازار آمریکا را محصولات هوندا تشکیل می دهد که واقعاً دیوانه کننده است.
دیگر خودروهایی که ماه پیش میلادی با رشد فروش مواجه شده اند شامل هوندا آکورد، فیت و اینسایت هیبریدی می باشند. مدیر هوندا ادامه می دهد:
۴۷ درصد میزان فروش هوندا را خودروهای سواری تشکیل می دهد و ما در حال بالا بردن سهم خود در بازار هستیم.
مزیت مهم خانواده ی سیویک شکل های بدنه ی سدان، کوپه و هاچبک می باشد. مدیر هوندا خاطرنشان ساخته است:
سیویک تازه گل کرده است؛ و زمانی که شما بدانید این خودرو تقریباً به پایان راه نسل فعلی خود رسیده اذعان خواهید کرد که رسیدن به چنین آمار فروشی کاملاً باورنکردنی است.
یکی از مدیران نشریه ی ادموندز نیز می گوید سیویک چندین رقیب خود را به لطف فرمولی خاص شکست داده است. او می گوید:
سیویک به طور موفقیت آمیزی در برابر حرکت مشتریان به سمت شاسی بلند مقاومت کرده زیرا هنوز هم تقاضای زیادی برای خودروهای ارزان تر وجود دارد. سیویک این محدوده بازار را با برندی قابل اطمینان پرکرده است.
او اضافه می کند:
از آنجایی که خریداران حساس به قیمت احتمال کمتری برای قبول ریسک پیشنهادهای اقساطی دارند بنابراین شهرت هوندا به تولید محصولات بادوام و کم خرج باعث شده سیویک وضعیت خوبی داشته باشد.