مینی می گوید استفاده از قوای محرکه ی الکتریکی به این شرکت اجازه خواهد داد تا ابعاد محصولات آتی خود را بدون قربانی کردن فضای کابین و بار کاهش دهد.
رئیس این شرکت در خلال مصاحبه با اتواکسپرس اظهار داشته که نصب مجموعه باتری در کف خودرو و پیشرانه ها در اکسل ها باعث خواهد شد مینی ابعاد محصولات خود را کاهش دهد. این فلسفه ی جدید می تواند در نسل آتی مینی هاچبک که در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد بکار می رود.
مدیر مینی گفته است:
من دوست دارم ببینیم مینی به هویت خود یعنی استفاده هوشمندانه از فضا بازمی گردد. به این ترتیب تناسبات بدنه ی مینی هاچبک می تواند کاهش یابد. من می توانم رخ دادن این اتفاق را ببینم. مزیت الکتریکی سازی این است که شما مجبور به قربانی کردن برخی عملکردها نیستید. اگر شما باتری را به خوبی در خودرو قرار دهید می توانید خودرویی کوچک تر اما همچنان جادار تولید کنید.
او اضافه می کند:
ما در فرایندی هستیم که می خواهیم ببینیم چگونه می توان خودرویی ساخت که به طور ویژه نیازمندی های کلاس خودروهای کوچک را برطرف می کند. ما باید در ماه های آینده ببینیم که تیم های مهندسی و طراحی چه چیزی را ارائه می کنند.
در ماه جولای بود که گفته شد مینی چراغ سبز تولید راکت من ۲۰۱۱را به دست آورده است. این خودروی مطالعاتی به طور قابل توجهی کوچک تر از محصولات کنونی این برند بوده و ظاهراً از قوای محرکه الکتریکی استفاده خواهد کرد. به این ترتیب مینی خواهد توانست ابعاد کوچک کانسپت راکت من را حفظ کند و درعین حال فضای کابین بیشتری در مقایسه با مینی هاچبک کنونی را ارائه نماید.
مدیر مینی می گوید تمامی محصولات الکتریکی آتی این شرکت کوچک تر از محصولات کنونی این شرکت خواهند بود. البته فعلاً مشخص نیست پلتفرم محصولات این خودروساز بریتانیایی از کجا تأمین خواهد شد هرچند جوینت ونچر BMW با شرکت چینی گریت وال می تواند یکی از گزینه ها باشد.
همرسانی نوشتار: