به راحتی می توان فراموش کرد که تویوتا میرای در بازار حضور دارد. این خودروساز ژاپنی با دو کانسپت در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ پیش نمایشی از این خودروی هیدروژنی داشت اما اواخر سال ۲۰۱۵ بود که میرای وارد بازار آمریکا شد هرچند فروش این خودرو در آمریکا اصلاً بالا نیست. تا فوریه ی سال ۲۰۱۹ کلاً ۶۵۵۸ دستگاه از خودروهای هیدروژنی در آمریکا تردد می کنند. البته تویوتا محصول هیدروژنی خود را فراموش نکرده و در حال آماده سازی دومین نسل آن می باشد.
تاکشی اوچی یامادا رئیس تویوتا در خلال جلسه ای که درباره ی انرژی های هیدروژنی برگزار شده اخبار زیادی را اعلام کرده است. اگرچه فروش خودروهای هیدروژنی در مقایسه با مدل های الکتریکی و هیبریدی بسیار پایین است اما تویوتا هنوز هم به تولید چنین خودروهایی تعهد دارد. مدیر فروش و بازاریابی تویوتا در اروپا گفته بود که این خودروساز انتظار دارد در ۱۰ سال آینده بهای خودروهای سلول سوختی با هیبریدی ها برابر شود.
اما همین حالا میرای قیمت قابل مقایسه ای با دیگر خودروها ندارد. قیمت مدل پایه ی این خودرو از حدود ۵۹ هزار دلار آغاز می شود که برای یک سدان غیر لوکس بسیار زیاد است. مشکلات دیگری هم همچون فقدان جایگاه های هیدروژن وجود دارد. در کالیفرنیا تنها ۳۳ جایگاه وجود داشته و همچنین اختلال در تأمین هیدروژن باعث شد میرای با کمبود سوخت مواجه شود.
زمانی که میرای معرفی شد سؤالات زیادی درباره ی طراحی و ظاهر آن وجود داشت. البته مشخص نیست که نسل دوم این خودرو نیز همان طراحی جنجالی نسل اول را حفظ خواهد کرد یا اینکه به سمت طراحی متفاوتی خواهد رفت. در آینده ای بسیار نزدیک یعنی در سال ۲۰۲۰ شاهد رونمایی از این خودرو خواهیم بود.