آستون مارتین در ماه دسامبر رسماً اولین شاسی بلند تولیدی تاریخ خود یعنی DBX را رونمایی خواهد کرد اما حالا مشخصات موتوری آن اعلام شده است. این خودرو در ابتدا با همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربوی AMG به بازار عرضه می شود که در اینجا ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. این موتور قبلاً زیر کاپوت مدل های ونتیج و DB۱۱ هم قرار گرفته است اما در هردوی آن ها ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند که کمتر از DBX است؛ بنابراین این قوی ترین موتور V۸ در محصولات فعلی آستون مارتین محسوب می شود.
رئیس بخش مهندسی آستون مارتین «مت بِکر» در مورد پیشرانهٔ DBX به تاپ گیر گفته است:
ما کار خود را متمرکز کردیم تا مطمئن شویم که کالیبراسیون و صدای این موتور ۴ لیتری V۸ توئین توربو قابلیت استفادهٔ روزانه و پالایش مورد انتظار خریداران شاسی بلند را ارائه کند. در همین حال، ما در DBX روی ارائهٔ پویایی رانندگی که ویژگی ذاتی هر آستون مارتینی است بشدت تمرکز داشته ایم و نشانه های اولیه از عملکرد کلی خودرو بسیار امیدوارکننده بوده است
علاوه بر این، گفته شده بعداً پیشرانهٔ V۱۲ هم برای DBX ارائه خواهد شد اما آستون مارتین فعلاً فقط همین موتور V۸ را رسماً تأیید کرده است.
افزودن اسب بخار به پیشرانهٔ AMG شاید آسان باشد اما ویژگی ها و توانایی های DBX صرفاً در این اعداد روی کاغذ خلاصه نمی شود زیرا آستون مارتین ادعا کرده است که پروتوتایپ های این شاسی بلند در آزمایش های اولیه، یک دور پیست نوربرگ رینگ را زیر هشت دقیقه طی کرده است. علاوه بر این، به گفتهٔ سازندهٔ بریتانیایی، DBX می تواند با همان سرعت ونتیج به پیچ ها حمله کند و ترمز گیری آن نیز بهتر از DBS سوپرلگرا خواهد بود. هنوز اعداد عملکردی دقیق و نهایی DBX اعلام نشده است اما به گفتهٔ آستون مارتین، حداکثر این ماشین از ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می رود.