به نظر می رسد جگوار در مورد نسل آیندهٔ F تایپ بر سر دوراهی قرار گرفته است. اولین گزینه این است که همچنان ترکیب موتور جلو-وسط حفظ گردد اما گزینهٔ دوم، این خودروی اسپرت را کاملاً تغییر خواهد داد زیرا پیشرانه را در پشت سر سرنشینان قرار می دهد. البته فعلاً اطلاعات در مورد نسل آیندهٔ F تایپ بسیار اجمالی است اما اتوکار، مهندسین جگوار طرح هایی را ارائه کرده اند که می تواند این خودرو را به نمونه ای هیبریدی یا حتی تمام الکتریکی تبدیل کند.
مدیر طراحی پیشین جگوار «یان کالوم» هرچند اوایل امسال این شرکت را ترک کرد اما قبلاً گفته بود که در کنار جانشین خود در جگوار یعنی «جولیان تامسون» به طراحی نسل آیندهٔ F تایپ کمک کرده است. به گفتهٔ کالوم، این خودرو می تواند الهاماتی از مدل C-X۷۵ بگیرد. وی دراین باره گفته است:
ما می توانیم کاملاً به C-X۷۵ نزدیک شویم. البته هنوز در جگوار فرمولی برای یک خودروی موتور جلو-وسط وجود دارد ولی من خودروی موتور وسط را ترجیح می دهم و مطمئناً این چیزی است که من می خواهم ببینم. در یک خودروی اسپرت الکتریکی می توان مثل C-X۷۵، باطری ها را به شکل T یا H در وسط قرار داد یا پیشرانهٔ درون سوز را به صورت طولی در میانهٔ آن نصب کرد
جگوار هنوز مشخص نکرده است که در نسل بعدی F تایپ از چه پلت فرمی استفاده خواهد کرد و با توجه به مشکلات مالی، منطقی نیست که پلت فرم کاملاً جدیدی را از ابتدا برای این خودرو توسعه دهد. یک راه حل ممکن است همکاری با ب ام و برای توسعهٔ یک پلت فرم اسپرت الکتریکی جدید باشد که می تواند پایه ای برای ساخت نسل آیندهٔ F تایپ و جانشین ب ام و i۸ باشد و در هزینه ها هم صرفه جویی کند. از سوی دیگر، جگوار ممکن است بتواند پلت فرم الکتریکی I-Pace را تغییر دهد. درهرصورت، تولید نسل کنونی F تایپ با فیس لیفتی که آن را تا زمان معرفی نسل جدید همچنان بروز نگه می دارد، تا سه سال دیگر ادامه خواهد داشت.