داستان عجیب تولید محصولات ب ام و در روسیه!

  1. چهارشنبه ۳ مهر ۹۸ ساعت ۰۸:۰۲ (۵ سال،۲ ماه قبل)
داستان عجیب تولید محصولات ب‌ام‌و در روسیه!
به گزارش فرانگر

روسیه روش خاص خود برای انجام کارها را دارد. همیشه همین گونه بوده است. علیرغم همگام شدن روز افزون این کشور با جهانی سازی، روسیه همچنان روسیه است! نیازی به گفتن نیست که قوانین مربوط به حمایت از مصرف کننده و شفافیت واقعی کاملاً مبهم هستند، البته اگر حتی وجود داشته باشند! و این موضوع شامل خودروهای جدید همچون محصولات ب ام و هم می شود.

اگرچه ب ام و روسیه به طور رسمی واردکننده ی تحت لیسانس این خودروساز آلمانی است اما تمامی ب ام وهای بازار روسیه در آلمان تولید نمی شوند. تعداد نامشخصی از این خودروها در کارخانه ی آوتوتور روسیه در مرکز کالینینگراد تولید ساخته می شوند. در این سایت حتی یک کارمند آلمانی یا مسئول ب ام و برای بررسی استانداردهای کیفیت تولید محصولات این شرکت وجود ندارد.

اگرچه ب ام و روسیه در حال خرید خودروهای تولید آلمان با دو سال گارانتی است اما از طرف دیگر خودروهای تولیدی سایت روسیه را نیز می خرد. اگرچه این ب ام وهای تولید روسیه ظاهراً مشابه مدل های تولید آلمان هستند اما بدون گارانتی سازنده عرضه می شوند. هر دو مدل تولید آلمان و روسیه اگرچه در یک کارخانه تولید نشده اند اما روانه ی نمایندگی های ب ام و در روسیه می شوند.

این داستان اولین بار به لطف افشاگری یک وکیل روسی به نام اندری پودشیوالف در رسانه ها مطرح شده است. او در رسانه های اجتماعی به سرگذشت یک مشتری اشاره می کند که یک دستگاه ب ام و سری ۳ صفرکیلومتر (۳۲۰d) را از نمایندگی رسمی ب ام و در مسکو خریده است. اندکی پس از خرید بوده که این خودرو به خاطر مشکل پیشرانه که در جریان سفر به گرجستان رخ داده از کار افتاده است. خودرو به نمایندگی ب ام و در گرجستان برده می شود تا کارهای مربوط به گارانتی و رفع ایراد انجام شود اما آنجا مشخص می شود که خبری از تعمیرات مربوط به گارانتی نخواهد بود. او پاسخی از نمایندگی دریافت نکرده و سپس اندری پودشیوالف را به خاطر احقاق حق خود استخدام کرده است.

داستان عجیب تولید محصولات ب ام و در روسیه!

این وکیل روسی فهمیده که کارخانه ی کالینینگراد به تولید محصولات ب ام و بدون گارانتی مشغول است و ب ام و روسیه نیز که واردکننده رسمی می باشد گارانتی معتبر برای این خودروها را در نظر نگرفته است. حتی نمایندگی رسمی ب ام و در مسکو نیز محصولات تولید کالینینگراد را کاملاً نادیده گرفته که احتمالاً دلیل این کار کیفیت ساخت ضعیف این خودروها می باشد.

خبر خوب اینکه سری ۳ یاد شده سرانجام تعمیر شده که احتمالاً دلیل آن نیز اقدامات قانونی بوده است. البته مشخص نیست که هزینه ای هم پرداخت شده یا خیر؛ اما امروز و ۸ ماه پس از اولین خراب شدن، این خودروی سری ۳ همچنان در نمایندگی و به خاطر دلایل نامعلومی زمین گیر شده است. خب سؤال اصلی این است: چه کسی مسئول تائید کیفیت ب ام وهای کارخانه ی کالینینگراد است؟ پاسخ این است که هیچ کس! وکیل روسی از آوتوتور به خاطر عدم پذیرش مسئولیت شکایت کرده اما سورپرایز بزرگ اینکه دادگاه طرف آوتوتور را گرفته است.

مشکلات کیفیتی آوتوتور جدید نیستند. این کارخانه که در سال ۱۹۹۶ تأسیس شده یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو در دنیاست. این سایت نه تنها به تولید ب ام و مشغول است بلکه چندین محصول شورولت و کیا را نیز تولید می کند. مؤسسان آوتوتور عموماً جزو مقامات رده بالای شوروی سابق هستند. این سایت در ابتدا تنها سری ۵ و ۷ را تولید می کرد اما در سال ۲۰۰۳ نسل E۴۶ سری ۳ نیز به خط تولید اضافه شد و حالا نمونه های جدید آن نیز تولید می شوند.

چندین سال بود که شایعاتی درباره ی کیفیت ساخت محصولات این کارخانه به گوش می رسید اما تاکنون اجازه ی انجام بازرسی های جدی داده نشده است. مالکان ب ام و درباره ی مشکلات مربوط به پیشرانه، فرمان هیدرولیک، سیستم اگزوز و برخی موارد دیگر شکایاتی داشته اند.

داستان عجیب تولید محصولات ب ام و در روسیه!

در همین اثنا آوتوتور به دنبال تأسیس کارخانه ی جدید در سال ۲۰۲۰ برای تولید محصولات ب ام و، هیوندای و کیاست. ظرفیت کلی این کارخانه بنا به گفته ی مدیر ارشد آوتوتور برابر با ۵۰ هزار دستگاه در سال خواهد بود.




همرسانی نوشتار: