به نظر می رسد که آئودی و ب ام و در بازه های زمانی مشخص اقدام به تبادل مدیران خود می کنند. روزنامه ی آلمانی Frankfurter Allgemeine Zeitung گزارش داده که آقای مارکوس دوزمن مدیر توسعه ی پیشرانه ی اسبق ب ام و در سال ۲۰۲۰ به سمت مدیرعاملی آئودی گمارده خواهد شد.
بنا به گفته ی این روزنامه، دوزمن کار خود به عنوان مدیرعامل ارباب حلقه ها را از اول آوریل سال آینده میلادی شروع خواهد کرد.
دوزمن به دکتر هربرت دایسی خواهد پیوست که قبلاً مدیر توسعه ی ب ام و بوده و هم اکنون مدیرعامل گروه فولکس واگن می باشد. دایس در سال ۲۰۱۵ بود که از باواریا به مقر فولکس واگن در ولفسبورگ نقل مکان کرد.
دوزمن جایگزین راپرت استادلری خواهد شد که در سال 2018 و به خاطر رسوایی آلایندگی دیزلی بازداشت شد. اگر به خاطر داشته باشید، دیزل گیت فولکس واگن از بخش توسعه پیشرانه ی آئودی شروع و همین امر در نهایت به دستگیری استادلر منجر شد. فولکس واگن می خواست از شر این مشکلات خلاص شود و به همین خاطر تمرکز خود را روی مدیران رده بالای ب ام و گذاشت.
البته یک مشکل وجود دارد و آن اینکه دوزمن به عنوان عضوی از هیئت مدیره ی ب ام و دارای بند غیر رقابت در قرارداد خود است. روزنامه ی یاد شده گزارش داده قرارداد این مدیر ارشد ب ام و تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۹ اعتبار داشته اما مشخص نیست که آیا فولکس واگن و ب ام و قبلاً درباره ی این جابجایی صحبت کرده اند یا خیر.
گفته شده طرح مباحث مربوط به خروج دوزمن از حلقه ی مدیریتی ب ام و از آینده ای نزدیک شروع خواهد شد. البته خبر رسیده مدیر توسعه پیشرانه ی ب ام و که تا خاتمه ی قراردادش با این برند چند ماهی بیشتر باقی نمانده می تواند به عنوان مدیرعامل بعدی آئودی انتخاب شود.
صرف نظر از صحت وسقم این خبرها، ما تحولات آتی گروه فولکس واگن را با دقت دنبال خواهیم کرد و در صورت انتشار اخبار جدید آن ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.