یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

  1. یکشنبه ۳۱ شهریور ۹۸ ساعت ۱۸:۰۸ (۵ سال،۳ ماه قبل)
یک‌دوی فراری در گرندپری سنگاپور
به گزارش فرانگر

بعد از دو پیروزی پیاپی و سه پول پوزیشن پشت سرهم، چارلز لکلرک آمده بود تا یک هتریک شگفت انگیز را در سنگاپور به نام خود بزند.

استراتژی تیم ها در این مسابقه برای تعیین تعداد پیت استاپ و استفاده از تایرها نیز بسیار مهم بود. از همان ابتدای مسابقه نیز ترتیب لکلرک، همیلتون و فتل حفظ شد و پشت سر آنها نیز ورشتاپن و بوتاس قرار داشتند. در این زمان اکثر راننده ها برای مدیریت تایرهای خود حتی از درگیر شدن نیز خودداری می کردند. بنابراین رقابت در فضایی بدون هیجان جریان داشت.

ابتدا خودروهای فراری برای تعویض تایر اقدام کردند. البته جای دو راننده فراری بعد از این مرحله عوض شد و لکلرک پشت سر فتل بیرون آمد. بوتاس کمی بعد به پیت استاپ رفت اما همیلتون مدت بیشتری در پیست باقی ماند. این پافشاری او باوجود تایرهای فرسوده، باعث از دست دادن زمان شد. در این زمان، آنتونی جیوویناتزی از آلفارومئو این فرصت را یافت تا چندین دور، پیشتاز مسابقه باشد. عبور از ترافیک پیش رو برای خودروهای فراری، مرسدس و ردبول و سبقت های این لحظات تنها زمان جذاب این مسابقه تا نیمه آن بود. برخورد گروژان و راسل در این زمان باعث ورود خودروی ایمنی به مسابقه شد. شاید اگر این اتفاق چند دور زودتر افتاده بود، استراتژی تیم ها و سرنوشت مسابقه به گونه ای دیگر رقم می خورد.

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

با اینکه خودروی ایمنی در دور ۴۰ از پیست خارج شد اما این موضوع دیری نپایید تا با مشکل فنی سرجیو پرز و توقف خودروی او باز هم شاهد جولان خودروی ایمنی در جلوی خودروها باشیم.تصادف کویات و رایکونن برای سومین بار باعث ورود سیفتی کار به جریان مسابقه شد.

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور


با شروع مسابقه باز هم شاهد فشار لکلرک به هم تیمی اش فتل بودیم. لکلرک از تیم خواست تا اجازه رقابت عادلانه را به او بدهند. از سویی تیم فراری هم می خواست یک-دویی دلپذیر در این مسابقه داشته باشد و ریسک یک رقابت درون تیمی را نمی پذیرفت. فتل هم ظاهراً نمی خواست این فرصت را از دست بدهد و با زدن سریع ترین دورها اجازه نزدیک شدن را به لکلرک نمی داد.

این یکی از معدود مسابقاتی در این چند فصل اخیر بود که هیچ کدام از رانندگان مرسدس نتوانستند سکویی کسب کنند. همیلتون خیلی دیرهنگام شروع به فشار روی ورشتاپن کرد. درحالی که دیگر دیر شده بود. شاید دلیل اینکه او رتبه دومی اول مسابقه را با چهارم عوض کرد در استراتژی اشتباه او در تعویض تایر بود. از سویی این یکی از معدود مسابقات فراری در این سال های اخیر بود که با یک دوی تیمی تمام می شد و این موضوع برای طرفداران این تیم هم بسیار دلپذیر است. فراری در این چند مسابقه اخیر کاملاً دگرگون شده و کاملاً نشان داده که حریف قدر و خطرناکی است.

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

فتل علاوه بر کسب امتیاز قهرمانی و امتیاز سریع ترین دور پیست، توسط تماشاگران این مسابقه به عنوان راننده برتر این مسابقه نیز انتخاب شد.

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

یک دوی فراری در گرندپری سنگاپور

ویدئوی این مسابقه به محض آماده شدن به این مطلب افزوده خواهد شد.




همرسانی نوشتار: