مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

  1. یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸ ساعت ۱۸:۳۲ (۵ سال،۳ ماه قبل)
مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی
به گزارش فرانگر

در نگاه اول، به نظر می رسد رقبای سدان تمام الکتریکی پورشه تایکان که به تازگی معرفی شده است، سایر خودروهای الکتریکی بازار مثل تسلا مدل S باشند اما همهٔ خریداران طبق این قوانین عمل نمی کنند. در حقیقت، بسیاری از خریداران می خواهند با بودجه ای که در اختیار دارند بهترین پرفورمنس را به دست بیاورند؛ بنابراین از نگاه این افراد، تایکان فقط با رقبای الکتریکی مقایسه نمی شود. به همین دلیل در این مطلب پرچم دار خانوادهٔ تایکان یعنی مدل توربو S را رودرروی تعدادی از سریع ترین سدان های بنزینی (در یک مورد هیبریدی) حال حاضر بازار قرار داده ایم. این خودروها پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid، مرسدس AMG GT۶۳ S، ب ام و M۵ کامپتیشن و مرسدس E۶۳ S AMG هستند.

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ مشخصات فنی

تایکان توربو S

پانامرا توربو S هیبرید

M5 کامپتیشن

AMG GT63 S

E63 S AMG

قیمت185,000 دلار186,200 دلار110,000 دلار159,000 دلار106,350 دلار
قوای محرکهدو موتور الکتریکی4 لیتری V8 هیبریدی4.4 لیتری V84 لیتری V84 لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربوتوئین توربوتوئین توربو
قدرت760 اسب بخار680 اسب بخار625 اسب بخار640 اسب بخار612 اسب بخار
گشتاور1050 نیوتن متر850 نیوتن متر750 نیوتن متر900 نیوتن متر850 نیوتن متر
گیربکس2 سرعته اتوماتیک8 سرعته اتوماتیک8 سرعته اتوماتیک9 سرعته اتوماتیک9 سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفر تا 962.6 ثانیه3.2 ثانیه3.1 ثانیه3.1 ثانیه3.3 ثانیه
حداکثر سرعت260 کیلومتر310 کیلومتر305 کیلومتر315 کیلومتر300 کیلومتر
وزن2322 کیلوگرم2310 کیلوگرم1982 کیلوگرم2158 کیلوگرم2048 کیلوگرم

تایکان توربو S به لطف ۷۶۰ اسب بخار قدرت و گشتاور خیره کنندهٔ ۱۰۵۰ نیوتن متر که فوراً در دسترس راننده قرار می گیرد به کمک لانچ کنترل ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد که نیم ثانیه از سریع ترین خودروهای بنزینی این لیست یعنی ب ام و M۵ کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخاری و مرسدس AMG GT۶۳ S با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، سریع تر است. تایکان اما تنها با دو ضریب دنده (موتور جلویی آن فقط با یک ضریب دنده کار می کند) حداکثر می تواند به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از رقبای بنزینی که از گیربکس های هشت و نُه سرعته استفاده می کنند کمتر است. البته بعید است که خریداران معمولی به حداکثر سرعت این سوپرسدان ها برسند و بنابراین مطمئناً شتاب فوق العادهٔ تایکان توربو S تأثیر بیشتری در تجربهٔ رانندگی روزانهٔ خریداران خواهد داشت.

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

اما تایکان در حالی در شتاب گیری بیش از نیم ثانیه از رقبای بنزینی خود سریع تر است که به خاطر باطری های ۹۳ کیلووات ساعتی خود، از همهٔ آن ها به میزان قابل توجهی سنگین تر است. البته وزن تایکان به برادر هیبریدی اش یعنی پانامرا توربو S هیبریدی بسیار نزدیک است که این اضافه وزن پانامرا نسبت به سه خودروی بنزینی دیگر احتمالاً به خاطر سیستم هیبریدی و باطری های آن است. البته باطری های ۱۴ کیلووات ساعتی پانامرا بسیار کوچک تر از تایکان هستند اما نباید فراموش کرد که زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری هم قرار دارد. از سوی دیگر، تایکان به همراه دیگر نمایندهٔ پورشه یعنی پانامرا توربو S هیبریدی، گران ترین خودروهای این مقایسه محسوب می شوند و با ارزان ترین خودروهای لیست اختلاف قیمت چشمگیری دارند که به بیش از ۷۰ هزار دلار می رسد. درهرحال با توجه به این مقایسه، شما کدام یک از این سوپرسدان های آلمانی را انتخاب می کنید؟

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

مقایسهٔ پورشه تایکان با رقبای بنزینی

منبع: Motor۱




همرسانی نوشتار: