به نظر می رسد لندروور خبر بدی برای علاقه مندان به پیکاپ دارد زیرا گفته شده این شرکت پروژهٔ پیکاپ دو کابین که قرار بود بر اساس نسخهٔ آیندهٔ دیفندر ۱۳۰ ساخته شود را لغو کرده است. شخصی ناشناس و از مقامات بالا ردهٔ لندروور گفته است این خودروساز بریتانیایی ضمن گفتگو با وب سایت استرالیایی موتورینگ، این برنامه را لغو کرده است. این منبع در توضیح این تصمیم گفته است:
چرا باید یک پیکاپ دو کابین را خریداری کنید وقتی می بینید می توانید چیزی را در پشت آن قرار دهید؟ این در حال حاضر یک پیکاپ با سقف است
این اظهارات نشان می دهد که لندروور نسخهٔ معمولی چهاردر دیفندر جدید را یک پیکاپ دو کابین مسقف می داند و معتقد است نیازی به ساخت نسخهٔ پیکاپ مجزا نیست.
از سوی دیگر، اسنادی که قبلاً افشا شده اند نشان می دهند لندروور قصد دارد علاوه بر نسخه های ۹۰ و ۱۱۰، نسخهٔ بزرگ تر ۱۳۰ را هم در نسل جدید دیفندر تولید کند. ظاهراً این نسخه ۵.۱ متر طول خواهد داشت که حدود ۳۵ سانتیمتر بیشتر از طول ۴.۷۶ متری نسخهٔ ۱۱۰ است اما فاصلهٔ محوری هردوی این نسخه ها یکسان و برابر با ۳.۰۲ متر است. این افزایش طول موجب می شود دیفندر ۱۳۰ بتواند تا هشت نفر را حمل کند درحالی که نسخهٔ ۱۱۰ حداکثر ظرفیت حمل هفت نفر را دارد.
درهرحال حتی اگر ساخت نسخهٔ وانت در برنامهٔ لندروور نباشد، این شرکت هنوز هم استراتژی بزرگی برای نسل جدید دیفندر دارد. در ابتدا نسخهٔ چهاردر ۱۱۰ دیفندر جدید در سال ۲۰۲۰ به بازار می آید و بعداً نسخهٔ دودر ۹۰ هم به آن اضافه می شود؛ اما این تمام ماجرا نیست زیرا لندروور ارائهٔ نسخهٔ پلاگین هیبریدی را هم در برنامه دارد تا این ماشین که حالا به نوعی تبدیل به یک کراس اوور شده است بتواند با تمام قوا بازارهای دنیا را فتح کند.