قوانین آلایندگی و صدا تهدیدی برای پیشرانه های ۱۲ سیلندر فراری

  1. یکشنبه ۲۴ شهریور ۹۸ ساعت ۰۹:۰۴ (۴ سال،۱۰ ماه قبل)
قوانین آلایندگی و صدا تهدیدی برای پیشرانه‌های 12 سیلندر فراری
به گزارش فرانگر

پیشرانه های ۱۲ سیلندر احتمالاً به دردسر افتاده اند. مدیر فنی ارشد فراری در مصاحبه با تاپ گیر اعلام کرده قوانین سخت گیرانه تر آلایندگی و قوانین صدای جدید باعث شده اند حیات پیشرانه های ۱۲ سیلندر به خطر بیفتد. البته او می گوید این خودروساز با اینکه اقدام به نصب پیشرانه های ۸ سیلندر توئین توربوی کوچک تر در خودروهای خود کرده اما فعلاً به فکر کنار گذاشتن نیروگاه های ۱۲ سیلندر نیست.

مایکل لیترز گفته است: “ما برای این پیشرانه خواهیم جنگید.” فراری نه تنها باید استانداردهای جدید یورو ۶ را پاس کند بلکه باید در چین و آمریکا هم استانداردهای نوینی را پشت سر بگذارد که بر پیچیدگی کار می افزاید. پیشرانه ی ۱۲ سیلندر این شرکت یک شبه حذف نخواهد شد و بنا به گفته ی مدیر فراری، این برند دانش و سرمایه ی کافی برای تولید پیشرانه های ۱۲ سیلندر هماهنگ با قوانین را داشته و درعین حال می تواند پیشرانه های قدرتمندی را تولید کند.

قوانین مربوط به صدا جدید هستند و در سال ۲۰۱۸ عملیاتی شده اند. قوانین صدا نه تنها باعث محدود شدن صدای تولیدی خودرو شده بلکه فرایند اندازه گیری آن ها نیز سخت تر از قبل است. این یک چالش برای پیشرانه های ۱۲ سیلندر محسوب می شود.

قوانین آلایندگی و صدا تهدیدی برای پیشرانه های 12 سیلندر فراری

فراری از این نظر تنها نیست. مرسدس-ای ام جی نیز در ماه های گذشته به این موضوع اشاره کرده است. مرسدس قبلاً با تولید خودروهای AMG A۴۵ S و CLA ۴۵ S خبر از تأثیرگذاری این قوانین روی صدای خودروهای یاد شده داده است. البته گفته شده که صدای تولیدی کابین با استفاده از تکنولوژی های جدید بهبود یافته است. همچنین یکی از دلایل تأخیر تولید هایپرکار One همین قوانین مربوط به صداست.

Ferrari 6.3-liter V12

ferrari-laferrari-v-12-hybrid-powertrain


اما سرنوشت پیشرانه های 12 سیلندر چه خواهد بود؟ خودروسازان به آرامی در حال حرکت به سوی خودروهای الکتریکی هستند اما پیشرانه های بنزینی هنوز هم نفس خواهند کشید. البته سخت تر شدن قوانین باعث شده توجیه هزینه های توسعه ی این پیشرانه ها سخت باشد و حتی آینده ی پیشرانه ی 12 سیلندر لامبورگینی نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد. اعمال قوانین مربوط به صدا نیز تنها باعث پیچیده تر شدن تولید پیشرانه های 12 سیلندر و پاسخگویی به نیازهای مشتریان که همان پرفورمنس زیاد با صدای جذاب است می شود.



همرسانی نوشتار: