مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

  1. شنبه ۲۳ شهریور ۹۸ ساعت ۱۸:۱۷ (۵ سال،۳ ماه قبل)
مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر
به گزارش فرانگر

پس از پایان عمر طولانی نسل قبلی لندروور دیفندر، سرانجام در نمایشگاه فرانکفورت امسال این افسانهٔ بریتانیایی رسماً بازگشته است. در نسل جدید دیفندر طراحان روح اصلی و ظاهر جعبه ای شکل آن را حفظ کرده اند اما برای ایجاد نمایی کاملاً مدرن، همه چیز در آن تغییر کرده است. حال در این مطلب نسل جدید دیفندر را با نسل قدیم مقایسه کرده ای تا بهتر متوجه تغییرات چشمگیر آن شویم.

جلو

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

دیفندر قبلی به دلیل شکل ساده و کاربردی خود، استایل نمادینی داشت. شکل دو جعبه ای، خط شانه ای که در سراسر پروفیل جانبی کشیده شده، جلوپنجرهٔ عمودی و چراغ های جلوی گرد به همراه دو چراغ کوچک در کنار آن ها، ازجملهٔ ویژگی های ظاهری دیفندر قدیمی هستند که نمایی کاملاً سنتی را ایجاد کرده اند؛ اما در نسل جدید، به ابتدایی ترین عناصر ظاهری دیفندر نمایی مدرن بخشیده شده است. در این نسل شکل دو جعبه ای هنوز هم حفظ شده اما خبری از خطوط تیز نیست و در عوض طراحان منحنی های نرم را در قسمت هایی مثل ستون های A کار کرده اند. البته در این نما همچنان چراغ های جلوی دایره ای قبلی دیده می شوند اما قسمت بالایی آن ها حذف شده تا چهره ای تهاجمی تر ایجاد شود.

پروفیل جانبی

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

دیفندر جدید در پروفیل جانبی صرفاً شباهت گذرایی با نسل قبلی دارد زیرا در این قسمت طراحان نمای نرم تر و مدرن تری ایجاد کرده اند. علاوه بر این، لولاهای قابل دیدن حذف شده و ستون C پهن تر شده است. همچنین درحالی که قبلاً درب عقب کاملاً از گلگیر عقب جدا بود حالا گلگیر به داخل درب کشیده شده است؛ اما علیرغم این تغییرات بنیادین، یکی از ویژگی های نمادین و سنتی دیفندر یعنی پنجرهٔ کوچک روی سقف همچنان در نسل جدید هم حفظ شده است.

عقب

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

نسل قبلی دیفندر در عقب با چراغ های ساده و کوچک، نمای بسیار ساده ای داشت. نسل جدید اما هرچند سعی داشته دنباله روی طراحی سادهٔ قبل باشد ولی کاملاً مدرن تر شده است و حالا چراغ های مربعی بزرگ تری در طرفین خودرو جای گرفته اند؛ اما بااین حال هنوز هم چرخ زاپاس روی درب صندوق بار نصب شده و این درب مثل قبل به صورت افقی باز می شود.

داخل

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

می توان گفت کابین دیفندر جدید تقریباً هیچ شباهتی با نسل قبل ندارد. شاید تنها شباهت جزئی در اینجا را بتوان دریچه های تهویه دانست که در هردو نسل در بالاترین نقطهٔ داشبورد قرار گرفته اند؛ اما غیر از این مورد، درحالی که کابین نسل قبلی با ویژگی هایی مثل دکمه ها و کنترلرهای فیزیکی متعدد، غربیلک فرمان ساده و صفحه آمپر آنالوگ، سنتی نمایی کاملاً قدیمی دارد، نسل جدید به صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر سربالا مجهز شده است.

قوای محرکه

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

مقایسهٔ نسل جدید و قدیم لندروور دیفندر

در طی عمر طولانی نسل قبلی دیفندر پیشرانه های مختلفی زیر کاپوت آن قرار گرفت اما این نسل بعد از آخرین به روزرسانی خود در سال ۲۰۱۲ به صورت استاندارد صرفاً با یک پیشرانهٔ ۲.۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل به بازار عرضه می شد. این موتور که از فورد گرفته شده بود تنها ۱۲۰ اسب بخار قدرت داشت و انتقال نیروی آن هم صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت می گرفت. در نسل جدید اما دیفندر در بازارهای اروپایی با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل عرضه می شود که در دو سطح قدرت ۲۰۰ اسب بخار و ۲۴۰ اسب بخار قابل انتخاب است و نیروی آن توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF انتقال پیدا می کند. البته این نسل برای اولین بار قرار است در آمریکای شمالی هم عرضه گردد و برای این بازار موتورهای چهار و شش سیلندر بنزینی در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی

دیفندر 2016

دیفندر 2020

پیشرانه2.2 لیتری I4 توربودیزل2 لیتری I4 توربودیزل
قدرت120 اسب بخار200 اسب بخار
گشتاور360 نیوتن متر430 نیوتن متر
گیربکس6 سرعته دستی8 سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفرتاصد14.7 ثانیه10.3 ثانیه
حداکثر سرعت145 کیلومتر/ساعت175 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت9.2 لیتر ترکیبی7.6 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی295 گرم/کیلومتر199 گرم/کیلومتر
طول4,630 میلی متر5,018 میلی متر
فاصلهٔ محوری2,794 میلی متر3,022 میلی متر
وزن2125 کیلوگرم2250 کیلوگرم
ظرفیت بکسل3.5 تن3.5 تن
قیمت43,495 پوند45,240 پوند

منبع: Motor۱




همرسانی نوشتار: