پنجمین نسل اوپل آسترا حدود دو ماه پیش به روز شده و حالا برای اولین بار در معرض دید عموم در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ قرار گرفته است.
البته تغییرات رخ داده در این خودرو خیلی گسترده نیستند و تنها بازنگری ظاهری آن به سپر و رینگ های جدید آلیاژی مربوط می شود. دیدن آسترا با چنین تغییرات خفیفی می تواند باعث تعجب باشد مخصوصاً اینکه فروش آن در اروپا به خوبی رقبایی همچون سئات لئون و پژو ۳۰۸ نیست. همچنین اشکودا اوکتاویا، فورد فوکوس و فولکس واگن گلف هم عملکرد بهتری در مقایسه با آسترا داشته اند.
اما اوپل در محصول جمع وجور خود از پیشرانه ی جدید ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری و ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری دیزلی گروه پژو-سیتروئن استفاده کرده است. همچنین استفاده از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید باعث شده راندمان کلی این خودرو ۱۹ درصد بهبود یابد.
پیشرانه ی ۱.۲ لیتری با سه خروجی ۱۰۹، ۱۲۸ و ۱۴۳ اسب بخاری در دسترس بوده و مدل دیزلی هم با دو قدرت متفاوت ۱۰۳ و ۱۲۰ اسبی عرضه می شود.
اوپل همچنین سیستم شاتر جلوپنجره را برای آسترا ۲۰۲۰ در نظر گرفته که این سیستم باعث بهبود جریان هوا می شود. نتیجه ی همه ی این تغییرات دست یابی به مصرف سوخت متوسط ۴.۴ لیتری در هر صد کیلومتر برای مدل دیزلی و مصرف ۵.۳ لیتری برای مدل بنزینی می باشد.
اما برای کابین هم می توان سیستم های شارژ بی سیم گوشی هوشمند، سیستم صوتی Bose و شیشه ی جلوی گرم شونده را سفارش داد. صفحه نمایش ۸ اینچی جدید هم با دوربین دید عقب بهتر و دوربین جلوی دیجیتالی ای کار می کند که می تواند خودروها، عابران پیاده و علائم ترافیکی را تشخیص دهد.
پشت آمپرهای این خودرو نیز دارای سرعت شمار دیجیتالی است.