تنها چند ساعت تا آغاز نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ باقی مانده و مرسدس نیز با رونمایی از خودروی جدید GLC ۳۵۰e ۴MATIC EQ Power آماده ی حضور در این رویداد مهم می شود.
جدای از نام نه چندان دل چسب باید گفت GLC ۳۵۰e یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی است که از پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متر استفاده می کند. این خودرو همچنین به مجموعه باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی و پیشرانه ای الکتریکی با قدرت ۱۲۱ اسب و گشتاور ۴۴۰ نیوتون متر مجهز شده است.
اما قدرت ترکیبی این قدبلند آلمانی برابر با ۳۱۵ اسب بخار و گشتاور آن هم ۷۰۰ نیوتون متر است که باعث می شود شاسی بلند مرسدس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد؛ اما مهم تر اینکه GLC پلاگین هیبریدی می تواند برد ۳۹ تا ۴۳ کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی داشته باشد.
از نظر طراحی ظاهری چیز خاصی وجود ندارد اما خب مدل های GLC ۳۵۰e با چراغ های جلوی LED، نشان های EQ و درگاه شارژ عقب عرضه می شوند. مرسدس همچنین گفته این کراس اوور دارای فضای بار ۳۹۵/۱۴۴۵ لیتری بوده و تنها اندکی کمتر از ظرفیت بار دیگر مدل های GLC می باشد.
این خودرو پس از رونمایی در فرانکفورت از نیمه ی اول سال آینده میلادی وارد بازار آمریکا خواهد شد.
اما مرسدس جدای از GLC اقدام به معرفی GLE ۳۵۰ de ۴MATIC هم کرده که آن هم دارای قوای محرکه ی پلاگین هیبریدی است. این خودرو در دل خود یک پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی، مجموعه باتری ۳۱.۲ کیلووات ساعتی و پیشرانه ای الکتریکی را جای داده است. البته این مدل هم قدرت ترکیبی ۳۱۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد.
اما همین جاست که تشابهات به پایان می رسد چراکه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این نسخه از GLE برابر با ۶.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش نیز ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است. به لطف استفاده از باتری بزرگ تر، GLE ۳۵۰ de ۴MATIC می تواند برد ۹۰ تا ۹۹ کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی داشته باشد.
این کراس اوور هم نمای عقب متمایزی داشته و اکسل عقب اصلاح شده ی آن باعث می شود فضای بیشتری برای مجموعه باتری ایجاد شود. همین امر باعث شده حداکثر ظرفیت بار خودرو به 1915 لیتر برسد.
مرسدس GLE 350 de 4MATIC در آمریکا عرضه نخواهد شد اما مرسدس برنامه هایش برای داشتن بیش از 20 محصول پلاگین هیبریدی در سال 2020 را اعلام کرده است.