هرچند نسل جدید ب ام و M۳ در راه است اما این خودرو نسخهٔ استیشن نخواهد داشت. به همین دلیل آلپینا دست به کار شده و برای پُر کردن جای خالی M۳ استیشن، در نمایشگاه فرانکفورت مدل جدید B۳ تورینگ را معرفی کرده است. این خودرو که رقیبی برای آئودی RS۴ آوانت و مرسدس C۶۳ AMG استیت خواهد بود، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بهره می برد که برای تولید ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است.
نیروی این موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا می کند. B۳ تورینگ همچنین به یک دیفرانسیل عقب لغزش محدود و لانچ کنترل هم مجهز شده که برای شتاب گیری از صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت بهینه سازی شده است. آلپینا فعلاً نگفته است که این خودرو در شتاب صفرتاصد چقدر سریع است اما حداکثر سرعت آن در حالت رانندگی اسپرت به بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.
در B۳ تورینگ سیستم تعلیق هم با فنرهای Eibach، تثبیت کننده های بزرگ تر و کنترل متغیر کمک فنرها ارتقاء پیدا کرده است. آلپینا برای متوقف کردن این استیشن اسپرت نیز ترمزهای بهبودیافته ای با دیسک های ۳۹۵ میلی متری در جلو و ۳۴۵ میلی متری در عقب و کالیپرهای چهار پیستونه به رنگ آبی آلپینا را در نظر گرفته است. علاوه بر این، دیسک های ترمز سوراخ دار سبک وزن با لنت های مقاوم در برابر حرارت نیز قابل سفارش هستند.
آلپینا در ظاهر B۳ تورینگ علاوه بر اعمال ویژگی های سنتی خود، پیشرفت های آئرودینامیکی را هم صورت داده است که موجب بهبود خنک کنندگی و افزایش پایداری خودرو در سرعت های بالا می شود. در میانهٔ دیفیوزر خودرو نیز باله های کوچکی تعبیه شده که نمای پویاتری به آن بخشیده اند درحالی که سر اگزوزهای دوقلو هم زینت بخش این قسمت هستند.
آلپینا برای B۳ تورینگ دو نوع رینگ مختلف را در نظر گرفته است که پویا و کلاسیک نام دارند. این رینگ های که به ترتیب ۱۹ و ۲۰ اینچی هستند، در جلو با لاستیک های ۲۵۵ و در عقب با ۲۶۵ پوشیده شده اند. آلپینا مثل دیگر محصولات خود، برای این استیشن اسپرت هم رینگ های منحصربه فرد آبی و سبز متالیک آلپینا را ارائه کرده است اما خریدارانی که به این رنگ ها علاقه ندارند می توانند دیگر رنگ های ب ام و را انتخاب کنند.