هیوندای از کانسپت الکتریکی ۴۵ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی کرد. این خودرو با ادای احترام به گذشته نگاهی عمیق به آینده دارد.
طراحی این خودروی مفهومی از یکی از برجسته ترین محصولات تاریخ هیوندای یعنی پونی کوپه کانسپت ۱۹۷۴ الهام گرفته است. هیوندای با معرفی این خودرو جهت گیری طراحی خود برای محصولات الکتریکی آتی را نشان داده است. همچنین این کانسپت تجسمی دوباره از تجربه ی یک خودرو در عصر الکتریکی سازی و تکنولوژی های خودران می باشد.
نام هیوندای ۴۵ الکتریکی کانسپت نیز به همان پونی کوپه کانسپت اشاره دارد زیرا ۴۵ سال از زمان معرفی آن خودرو می گذرد. همچنین نام خودرو به زوایای ۴۵ درجه ای بخش جلو و عقب این خودرو اشاره دارد که طرح الماس مانندی را ایجاد کرده اند و هیوندای می گوید این موضوع در طراحی محصولات آتی این شرکت تأثیر خواهد داشت.
کانسپت ۴۵ الکتریکی از بدنه ای با استایل مونوکوک و همچنین آئرودینامیک و سبک وزن سود می برد که بنا به گفته ی سازنده از هواپیماهای دهه ی ۲۰ میلادی الهام گرفته است. درست همانند پونی کوپه ی یاد شده، هیوندای ۴۵ الکتریکی دارای خطوطی واضح و ساختاری مینیمالیستی می باشد.
اما کانسپت هیوندای در عین اینکه ویژگی های محصول نمادین قدیمی را دارد از زبان طراحی اسپورت و احساسی سود برده است. چراغ های جلوی این خودرو شامل جلوپنجره ای است که طراحی جنبشی داشته و در بخش عقب هم همین آرایش دیده می شود. پروفایل فست بک، پهنای قابل توجه و درب های موسوم به suicide نیز جزو دیگر ویژگی های این خودرو هستند.
جزئیات این خودرو هم برجسته هستند چراکه در بخش پایینی درب های جلو بخشی وجود دارد که وضعیت باتری را از طریق چراغ ها LED فعال نشان می دهد. همچنین سیستم پایش دوربین پنهانی وجود دارد که از دوربین های جانبی بجای آینه های سنتی استفاده می کند.
هیوندای کابین محصول خود را به عنوان فضایی منحصربه فرد که طیف وسیعی از نیازهای سبک زندگی سرنشین را پوشش می دهد توصیف کرده است. از آنجایی که کانسپت ۴۵ الکتریکی دارای تکنولوژی خودران است بنابراین طراحان از طرح مینیمالیستی و ترکیب چوب، پارچه و چرم استفاده کرده اند تا فضایی آرامش بخش و جادار ایجاد کنند. این خودرو دارای صندلی های عقب صندلی مانند و صندلی های جلویی است که می تواند بچرخد و روبروی سرنشینان عقب قرار گیرد.
برهمکنش سرنشینان جلو با سیستم اطلاعات سرگرمی از طریق اینترفیسی صورت می گیرد که صفحه لمسی مرکزی را با یک سری صفحات نمایش جایگزین کرده است.
بنا به گفته ی هیوندای، قوای محرکه ی تمام الکتریکی این خودرو باعث شده حداکثر فضا در کابین ایجاد شود زیرا باتری ها و پیشرانه ها در خارج یا زیر بخش سرنشینان ها قرار گرفته اند. کانسپت ۴۵ الکتریکی همچنین با معرفی شکل افقی طویل شده در درب ها که باعث می شود درب ها یا تبلت ها را در آنجا جای داد مفهوم چنین کاری را دوباره تعریف کرده است. در طراحی این بخش از متریال شفاف استفاده شده و بنابراین می توان محتوای داخل آن را دید.
هیوندای اشاره ای به قوای محرکه ی الکتریکی کانسپت خود نکرده است.