اولین خودروی مسابقه ای و الکتریکی هیوندای یعنی ولوستر N ETCR در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ معرفی شد.
این خودرو که توسط مقر موتور اسپورت هیوندای در آلمان طراحی و ساخته شده در سری مسابقات جدید ETCR که سال آینده میلادی آغاز می شود شرکت خواهد کرد.
ولوستر N ETCR بر پایه ی نسخه ی جاده ای ولوستر N شکل گرفته ولی از نظر مهندسی تفاوت های قابل توجهی با مدل استاندارد دارد زیرا از پیشرانه های الکتریکی نصب شده در میانه ی خودرو سود برده و خودرویی دیفرانسیل عقب است که هر دوی این موارد برای اولین بار در پروژه های هیوندای موتور اسپورت دیده می شوند.
هیوندای کار روی این خودرو را از نوامبر سال ۲۰۱۸ آغاز کرده و اولین پروتوتایپ آن در آگوست سال ۲۰۱۹ تکمیل شده است. برنامه ی تست کامل این خودرو از اواخر ماه جاری میلادی شروع خواهد شد و مهندسان متخصص هیوندای موتور اسپورت کمک حال این شرکت خواهند بود. هدف هیوندای تولید دو دستگاه ولوستر N ETCR برای اولین فصل سری مسابقات ETCR است.
بنا به گفته ی این خودروساز کره ای، توسعه ی پروژه ی ETCR نشان دهنده ی استراتژی گسترده تر هیوندای برای تولید خودروهای الکتریکی جاده ای و نمایش توانایی های پرفورمنس هیوندای موتور اسپورت می باشد. این خودرو همچنین از تخصص شرکت در تولید خودروهای مسابقه ای تورینگ سود می برد. هیوندای با مدل های i۳۰ N TCR و ولوستر N TCR به موفقیت هایی در این کلاس مسابقات دست یافته است.
هیوندای چیز زیادی درباره ی مشخصات فنی این خودرو منتشر نکرده اما گفته که ولوستر N ETCR دارای باتری ۶۵ کیلووات ساعتی و وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی می باشد. از آنجایی که این خودرو به مصاف رقبایی همچون کوپرا e خواهد رفت بنابراین انتظار می رود قدرت آن حدود ۷۰۰ اسب بخار باشد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۳ ثانیه ای داشته باشد.
پروژه ی ولوستر N ETCR با تعهد هیوندای به حضور در مسابقات رالی جهانی گره خورده است. مهم تر اینکه تمامی تجارب مسابقه ی به دست آمده از ولوستر N ETCR با تأسیسات تحقیق و توسعه ی این شرکت در نامیانگ کره جنوبی به اشتراک گذاشته خواهد شد تا در خودروهای تولیدی آینده بکار رود.