آلپاین پس از معرفی نسخه ی پرچم دار خودروی جاده ای A۱۱۰S اقدام به رونمایی از مدل رالی A۱۱۰ کرد.
نام این خودرو تقریباً تمامی چیزهای موردنیاز درباره ی خودش را می گوید: A۱۱۰ یک خودروی رالی دیفرانسیل عقب برای تیم های شخصی و رانندگانی است که به دنبال شرکت در مسابقات فیا R-GT هستند.
خودروی رالی A۱۱۰ سومین نسخه ی رقابتی شکل گرفته بر پایه ی این خودروی اسپورت است چراکه قبلاً نیز نسخه های A۱۱۰ کاپ و GT۴ آن معرفی شده بودند. A۱۱۰ رالی که به صورت رسمی در زمان رالی مونت بلنک معرفی شده توسط همکار مسابقه ای آلپاین یعنی سیگناتِک و با استفاده از شاسی آلومینیومی سبک وزن آلپاین A۱۱۰ GT۴ و کاپ توسعه یافته است.
واضح است که این خودرو به منظور هماهنگی با مسابقات رالی اصلاحاتی را تجربه کرده که از جمله ی آن ها می توان به سیستم تعلیق هیدرولیکی سه مرحله ای، ترمزهای جدید برمبو و ویژگی های ایمنی مدنظر مسابقات فیا همچون رول کیج، صندلی های سطلی و کمربند ایمنی ۶ نقطه ای اشاره داشت.
پیشرانه ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی مدل جاده ای هم برای استفاده در رالی تغییر یافته و حالا دارای منحنی گشتاور اصلاح شده و قدرت بیش از ۳۰۰ اسب بخار می باشد. همانند مدل A۱۱۰ کاپ، پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال و دیفرانسیل لغزش محدود همکاری می کند.
A۱۱۰ رالی به فرمان و پدال شیفترهای مسابقه ای، صفحه نمایش یکپارچه، سیستم کنترل کشش قابل تنظیم و ABS بوش موتور اسپورت مجهز شده است. تنها آپشن در دسترس نیز سیستم جمع آوری داده ها و رنگ آبی آلپاین می باشد.
این خودرو برنامه ی توسعه ای وسیع خود را توسط رانندگان حرفه ای شروع کرده است. امانوئل جیوگو و لارنت پلیر که جزو قهرمانان رالی فرانسه محسوب می شوند بخش اعظم کار توسعه ای این خودرو شامل تست های قابلیت اطمینان و تنظیمات پایه را انجام داده اند. البته رانندگان دیگر نیز به سهم خود در توسعه ی این خودرو نقش داشته اند.
در نظر داشته باشید که قیمت پایه ی ۱۵۰ هزار یورویی این خودرو خیلی هم ارزان نیست. آلپاین A۱۱۰ رالی تا پایان سال قابل سفارش خواهد بود و اولین نمونه های آن در اوایل سال ۲۰۲۰ به دست مشتریان خواهند رسید.