اینفینیتی پس از خروج از اروپا اعلام کرد در اواخر سال ۲۰۲۰ با بازار استرالیا هم وداع خواهد کرد.
نیسان در اواسط سال ۲۰۱۲ بود که بازوی لوکس خود را روانه ی این بازار کرد و به دنبال رقابت با سه برند بزرگ آلمانی و لکسس بود اما خب اوضاع آن گونه که برنامه ریزی شده بود خوب پیش نرفت…
بنا پدال و به نقل Car Advice، این خودروساز ژاپنی در طول هفت سال گذشته تنها ۳۹۸۷ دستگاه خودرو در استرالیا به فروش رسانده که متوسط فروش ماهانه ی آن برابر با ۴۷ دستگاه می باشد. در مقام مقایسه باید گفت عملکرد لکسس در هر ماه فروش ۸۰۰ دستگاهی بوده و مرسدس بنز نیز در ماه ژوئن تعداد ۴۰۵۰ دستگاه خودرو (شامل محصولات تجاری) به فروش رسانده است.
اینفینیتی در بیانیه ی خبری خود گفته که تا اواخر سال ۲۰۲۰ و یا تا زمانی که موجودی های انبار به فروش نرفته به فروش و سرویس خودروهای خود در ۵ نمایندگی استرالیا ادامه خواهد داد و البته از چند هزار خودرویی که تاکنون در این کشور به فروش رسانده پشتیبانی خواهد کرد.
اینفینیتی قبلاً تائید کرده بود که از اروپا خارج شده و روی بازار آمریکای شمالی و چین تمرکز خواهد کرد بنابراین این حرکت ژاپنی ها تعجب برانگیز نبوده است.
این شرکت اظهار داشته است:
اینفینیتی تمرکز بیشتری روی محصولات شاسی بلند خود در آمریکای شمالی خواهد داشت و در طول ۵ سال آینده هم ۵ خودروی جدید را روانه ی بازار چین خواهد کرد تا به این ترتیب کیفیت فروش و ارزش افزوده ی خود را ارتقا بخشد. این کارها همگی بخشی از دید اینفینیتی برای تبدیل شدن به رقیبی قابل در کلاس خودروهای لوکس صورت می گیرد.
استرالیا بازار سختی برای خودروسازان بوده به گونه ای که اوپل، چری و پروتون هم در سال های اخیر بازار این کشور را ترک کرده اند.