مسلماً در طول ۶۷ سال، وقت برای تغییر زیاد هست…
ماه گذشته شورولت، کوروت ۲۰۲۰ را پس از سال ها تکذیب اخبار، پروتایپ ها و اخبار مختلف به عنوان خودرویی موتور وسط معرفی کرد. با شاسی جدید و کابینی نو که در هیچ کوروتی تاکنون دیده نشده است. این کابین بر راننده تمرکز دارد و بخش راننده و سرنشین کنارش را به کلی از هم مجزا کرده است.
طراحی بیرونی و درونی کوروت در طی نسل های مختلفش تغییر کرده است، این تغییرات ۶۷ سال طول کشیده اند.
علاقه مندان به کوروت در Budget Direct با مجموعه ای از طرح ها آمده اند تا نشان دهند که کابین کوروت از زمان معرفی اش در ۱۹۵۳ چطور تکامل یافته است. آن ها از نسل C۱ تا C۸ را نشان داده اند. سه نسل اول کوروت دارای نمای درونی تقریباً قرینه ای بوده اند که به واسطه پنل مرکزی به وجود آمده بود. این مورد با نسل C۴ که کابینی با تمرکز بر راننده داشت شکسته شد، این کابین علاوه بر آن، راننده را از سرنشین کنارش جدا کرد.
جداسازی راننده در C۵ و C۶ وجود نداشت تا دوباره در C۷ حضور خود را اعلام کند. در نسل هشتم، تقسیم فضا حتی بیشتر هم شده است. کنترل های HVAC هم در مکانی خاص جای گذاری شده اند. با وجود تغییرات بسیار در نمای داخلی کوروت، باید گفت که همه چیز متفاوت نیست؛ رادیو، سرعت سنج و نشان گرها و فرمان و … هنوز سرجایشان هستند! با این وجود کابین از قبل پیچیده تر شده است و اطلاعات بیشتری هم در دسترس راننده قرار دارد.
هر اسکچ از درون کابین کوروت نه تنها تاریخچه کوروت، بلکه تاریخچه صنعت خودروسازی را در دوره ای خاص بیان می کند. باید اذعان داشت که کوروت خودروی مهمی است. برای برخی دارندگانش، کابین این خودرو همچون خانه دومشان است.
منبع: motor۱