مارکوس فلش رئیس بخش ب ام و M اعلام کرده این شرکت هیچ برنامه ای برای تولید نسخه های پرفورمنس استیشن های باواریایی ندارد.
رقبای ب ام و M یعنی مرسدس-ای ام جی و آئودی اسپورت برخی از سریع ترین و قوی ترین استیشن های بازار همچون C۶۳ استیت، E۶۳ استیت، RS۴ آوانت و RS۶ آوانت را عرضه می کنند؛ بنابراین حرکت منطقی این بود که ب ام و M هم چنین رویه ای را دنبال کند.
اما فلش در مصاحبه با مجله خودرو اظهار داشته شاسی بلندهای اسپورت این شرکت همچون X۳ M و X۴ M جدید باعث شده اند نیازی به عرضه ی استیشن های اسپورت M نباشد. او گفته است:
استیشن ها بخشی از برنامه ی ما نیستند. اگر مشتریان اتریشی، سوئیسی یا آلمانی چنین خبری را بشنوند احتمالاً آن ها برخورد خوبی با من نخواهند داست؛ اما ما یک شرکت جهانی هستیم و با فاکتورهای زیادی روبرو هستیم که یکی از آن ها قوای محرکه است. به همین خاطر است که شاسی بلندها را تولید می کنیم.
اگرچه این خبر خوبی برای طرفداران نیست اما ب ام و M طوفانی از محصولات جدید را خواهد داشت.
مهم ترین این خودروها نسل جدید ب ام و M3 است که به زودی رونمایی خواهد شد. این خودرو دارای همان پیشرانه ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربوی X3 M و X4 M خواهد بود. این پیشرانه قدرت 480 اسبی در نسخه استاندارد و خروجی 510 اسب بخاری در مدل کامپتیشن دارد.
مدیر ارشد ب ام و M درباره ی M۳ جدید می گوید:
جدای از پیشرانه باید به سیستم چهار چرخ محرک M۵ هم اشاره کنیم که می توان آن را در M۳ هم قرار داد. وضعیت دو خودرو بسیار شبیه هم خواهد بود اما ما باید خودروهای دیفرانسیل عقب را هم تولید کنیم که با ترکیب گیربکس دستی یک محصول ناب را تشکیل می دهند.
همرسانی نوشتار: