تجربه رانندگی با آئودی S۴ جدید ۲۰۱۹

  1. شنبه ۹ شهریور ۹۸ ساعت ۱۹:۰۱ (۴ سال،۷ ماه قبل)
تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019
به گزارش فرانگر

این آئودی S۴ جدید است. همانند دیگر مدل های خانواده، این سدان اسپورت برای مدل سال ۲۰۱۹ خود نونوار شده و شاهد تغییراتی در طراحی، تکنولوژی ها، قوای محرکه و… هستیم.

اما تغییر بزرگ این خودرو زیر کاپوت رخ داده جایی که پیشرانه ی بنزینی جای خود را به نیروگاهی دیزلی داده است. زمان بندی تغییر پیشرانه ها شاید از نظر برخی افراد عجیب به نظر برسد اما قطعاً آئودی دلایل خوبی برای این کار دارد.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

قوای محرکه ی S۴ همانی است که در S۶ بکار رفته بنابراین شاهد پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوشارژردار و سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی هستیم. موضوع جالب اینکه پیشرانه ی بنزینی S۴ در بازارهای چین و آمریکا حفظ شده اما در اروپا این تغییر رخ داده است. البته خودروهای S۳ و S۸ از خانواده ی سری S آئودی همچنان با پیشرانه های بنزینی عرضه می شوند.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

وجود سیستم ۴۸ ولتی به معنی سیستم هیبریدی ملایم است که از آلترناتور استارتر یکپارچه برخوردار بوده و یک باتری ۰.۵ کیلووات ساعتی کوچک را نیز در خود جای داده است. این سیستم کمپرسور الکتریکی نصب شده بین اینترکولر و پیشرانه را تغذیه می کند و بنا به گفته ی آئودی تأخیر توربو را از بین می برد.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

خروجی پیشرانه ی یاد شده برابر با ۳۴۲ اسب بخار است. اگرچه قدرت این خودرو نسبت به نمونه ی بنزینی قبلی اندکی کاهش یافته اما گشتاور آن به ۷۰۰ نیوتون متر رسیده که افزایش ۲۰۰ واحدی را نشان می دهد؛ و این افزایش گشتاور واقعاً در جاده قابل مشاهده است. S۴ با شتاب بالایی به پیش می رود و کمپرسور الکتریکی نیز وظیفه ی خود را به خوبی انجام داده است. سبقت گرفتن با S۴ واقعاً راحت بوده و در دورهای بالا هیچ اثری از تأخیر توربو وجود ندارد.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019


این پیشرانه حتی صدای قابل توجهی هم دارد. البته صدای تولیدی به اندازه ی پیشرانه ی بنزینی قبلی گیرا نیست اما طنین عمیق و متمایزی دارد که برای چنین سدان اسپورتی لازم می باشد. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز تعویض های نرمی داشته و در حالت دستی هم کاملاً پاسخگوست.

وجود چنین گشتاور بالایی به معنی لذت بخش بودن محصول S آئودی است. دیفرانسیل اسپورت سفارشی می تواند قدرت پیشرانه را به صورت مستقل به چرخ های عقب بفرستد و بنابراین راننده در پیچ های تند خواهد توانست با عقب خودرو بازی کند. البته در اکثر مواقع یک کشش استثنایی وجود خواهد داشت و شما را به حمله به پیچ بعدی تشویق خواهد کرد. خود شاسی نیز کاملاً متوازن نشان می دهد.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

اگر فرمان خودرو می توانست بازخورد بهتری ایجاد کند S۴ کاملاً لذت بخش می شد. فرمان خودرو حتی در حالت اسپورت بسیار سبک بوده و حس زیادی را ایجاد نمی کند.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

اما علیرغم خبرهای مثبت زیادی که درباره ی هندلینگ خودرو وجود دارد، مسافرت با S۴ جزو اصلی ترین وظایف خودروست. سیستم تعلیق این خودرو کاملاً به اندازه ی A۴ استاندارد توانا بوده و بنابراین جدای از لرزش های خفیف در سرعت های پایین، شاهد خودرویی پایدار و ریلکس هستیم. کمترین میزان صدای باد و جاده وجود داشته و صدای چندانی هم از پیشرانه به گوش نمی رسد؛ به عبارت دیگر این یک کروزر استثنایی است.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

دیگر مزیت استفاده از چنین پیشرانه ای به مصرف سوخت آن مربوط می شود. تکنولوژی هیبریدی ملایم S۴ باعث شده سیستم استارت/استاپ فوراً وارد مدار شود و می تواند در ترافیک باعث صرفه جویی در مصرف سوخت شود.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

آئودی می گوید این سیستم می تواند در هر صد کیلومتر ۰.۴ لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی کند که میزان زیادی نیست اما بهتر از هیچ است. این خودرو در هر صد کیلومتر ۷.۵ لیتر سوخت مصرف می کند که برای چنین خودروی توانایی بسیار مناسب است.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

جدای از قوای محرکه ی جدید، آئودی S۴ ۲۰۱۹ همان به روزرسانی های خانواده ی A۴ را نشان می دهد. چراغ های جلوی متفاوت، جلوپنجره پهن تر و خط شانه ی بازطراحی شده و نوار کرومی در چراغ های عقب جزو تغییرات بصری این خودرو هستند. رینگ های ۱۹ اینچی نیز به صورت استاندارد در این خودرو بکار رفته و جذابیت آن را افزایش داده اند.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

کابین خودرو همچنان دوست داشتنی است. تنها تغییر واقعی به تکنولوژی آن یعنی کاکپیت مجازی مربوط می شود که آمپرهای آن تیزتر از قبل بوده و طراحی منوی جدیدی دارد. صفحه نمایش خودرو هم ابعاد ۱۰ اینچی داشته و به لمس دست حساس است.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019


مرسدس-ای ام جی C43 به عنوان نزدیک ترین رقیب قیمت پایه ی 50120 پوندی داشته و بنابراین قیمت 48 هزار پوندی S4 سدان معقول نشان می دهد. تریم استاندارد این خودرو تجهیزات زیادی دارند اما با پرداخت 1500 پوند می توان نسخه ی بلک ادیشن را خرید که برخی ویژگی های تیره رنگ را به بدنه اضافه می کند. بالاتر از همه ی این ها نسخه ورسپرانگ قرار دارد که دارای دیفرانسیل اسپورت کواترو، سانروف پانورامیک، هدآپ دیسپلی و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن می باشد. این نسخه از S4 قیمت 60850 پوندی دارد.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

استفاده ی S۴ از پیشرانه ی دیزلی شاید اتفاقی عجیب تلقی شود اما قوای محرکه ی آن هماهنگی فوق العاده ای با کاراکتر خودرو دارد. این خودرو گشتاور بالا، آرامش قابل توجه و مصرف سوخت کمی داشته و اگرچه سدان های جذاب و پرفورمنس دیگری نیز در بازار حضور دارند اما تعداد معدودی از آن ها می تواند چنین توانایی های ترکیبی برای رانندگی اسپورت و روزمره را ارائه کنند.

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

تجربه رانندگی با آئودی S4 جدید 2019

مشخصات آئودی S۴ سدان

  • قیمت: ۴۸ هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۳۴۲ اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: