پورشه آماده ی معرفی تایکان ۲۰۲۰ در هفته ی آینده می شود اما تایکان تنها خودروی الکتریکی این برند آلمانی نخواهد بود.
چند ساعت پیش خودروی الکتریکی ۹۹X به عنوان کلید ورود این برند به دنیای مسابقات فرمول E معرفی شد.
پورشه امیدهای زیادی به این خودرو دارد زیرا دو بار استفاده از شماره ی ۹ به منظور تأکید روی اهمیت پروژه ی فرمول E برای این خودروساز صورت گرفته است. پورشه همچنین گفته خودروی مسابقه ای موردبحث به عنوان پلتفرم توسعه ای محصولات الکتریکی آتی این شرکت مطرح خواهد بود.
از نظر استایل و طراحی چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد چراکه ۹۹X عمدتاً برای مسابقه طراحی شده و همین نکته را هم نشان می دهد. البته پورشه از پوشش موتور اسپورت سنتی خود که دارای رنگ های مشکی، سفید و قرمز می باشد استفاده کرده است. این خودرو همچنین از نشان های پورشه و لیبل های متنوع شرکت هایی همچون هوگو باس و وودافون سود برده است.
پورشه خاطرنشان ساخته قوانین فرمول E باعث استانداردسازی شاسی و باتری شده اما سیستم حرکتی خودرو در اختیار سازندگان بوده است. به همین خاطر پورشه قوای محرکه ی ویژه ای را توسعه داده که ماحصل تجربیات به دست آمده در لمانز بوده است.
این قوای محرکه قدرت ۳۳۵ اسب بخاری داشته اما در حالت مسابقه و حمله به ترتیب به ۲۶۸ و ۳۱۶ اسب بخار محدود شده است. این خودرو بدون هرگونه محدودیتی می تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.
خودروی مسابقه ای پورشه در تیم فرمول E تگ هور پورشه حضور خواهد داشت. یکی از مدیران موتور اسپورت پورشه گفته است:
با معرفی ۹۹X الکتریکی ما قدم بزرگ رو به جلویی در ورود به فرمول E برمی داریم. ما بی صبرانه منتظر ورود این خودرو به پیست هستیم.