موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا NHTSA اعلام کرد تست خودروهای مجهز به دوربین های جانبی بجای آینه های سنتی را آغاز خواهد کرد.
رویترز گزارش داده که این موسسه رفتار رانندگی و چگونگی مانور تغییر لاین حرکتی را در چنین خودروهایی بررسی می کند و همچنین به عموم مردم اجازه ی اظهارنظر دراین باره را می دهد. تست های موردبحث در ابتدا روی خودروهای سواری تمرکز خواهند داشت و سپس خودروهای بزرگ تر را نیز شامل خواهند شد.
اتحادیه ی خودروسازان که نماینده ی شرکت هایی همچون جنرال موتورز، فولکس واگن، تسلا و تویوتا در آمریکاست در سال ۲۰۱۴ از NHTSA درخواست کرده بود تا خودروها به صورت قانونی بتوانند از دوربین های جانبی بجای آینه های سنتی استفاده کنند. دایملر هم درخواست مشابهی داشته است.
ورود دوربین های جانبی از خودروهای مفهومی به مدل های تولیدی مدت نسبتاً زیادی طول کشیده اما به محض بکارگیری چنین تکنولوژی ای شاهد گسترش سریع آن بوده ایم. لکسس ES بازار ژاپن اولین خودروی تولیدی بوده که از این دوربین ها استفاده کرده است.
آئودی e-tron هم دارای سیستم مشابهی بوده اما به خاطر اینکه تکنولوژی یاد شده تنها در اروپا و ژاپن تائید شده است بنابراین مدل های بازار آمریکا دارای آینه های سنتی هستند. یکی از سخنگوهای آئودی در آمریکا می گوید سیستم های بدون آینه مثالی از جلو بودن تکنولوژی خودرویی از پیچ و خم های قانون گذاری است.
نسل جدید هوندا e هم دیگر خودرویی است که به زودی با دوربین های جانبی روانه ی بازارهای اروپایی خواهد شد. هایپرکارهای گران قیمتی همچون مک لارن اسپیدتیل و لوتوس اویجا نیز با این تکنولوژی عرضه خواهند شد.