ما قبلاً شاهد بررسی مفصل آئودی Q۷ بوده ایم اما مدل قوی تر این خانواده دارای قلب تپنده ی ۶ سیلندر ۳ لیتری بنزینی جدید است که با نشان ۵۵ FTSI شناخته می شود. این اولین باری است که پیشرانه ی بنزینی با سیستم هیبریدی ملایم به زیر کاپوت بزرگ ترین شاسی بلند آئودی راه پیدا می کند. آئودی می گوید استفاده از سیستم هیبریدی ملایم باعث بهبود آسایش و رفاه داخل کابین، پرفورمنس و راندمان خودرو شده است.
خودروی حاضر در تست دارای مشخصات بازار آلمان بوده و برخی تفاوت ها با مدل های بازار بریتانیا را داراست اما مشخصات آن تقریباً با مدل پرچم دار ورسپرانگ برابر است. این خودرو در بریتانیا از تجهیزاتی همچون رینگ های ۲۲ اینچی، فرمان پذیری چهار چرخ، درب هایی با عملکرد بسته شدن برقی و سیستم های ایمنی و کمک راننده ی زیاد سود خواهد برد. خودرویی که ما راندیم به سیستم پایدارسازی چرخش فعال هم مجهز بوده اما خبری از آن در مدل های بازار بریتانیا نخواهد بود.
به هرحال حضور در یک Q7 کاملاً مجهز تجربه ای جذاب و ریلکس کننده بوده و کابین پر از متریال باکیفیت، چرم نرم و آسایش و رفاه مثال زدنی است. حتی سیستم تعلیق بادی و تطبیقی نیز باعث شده کیفیت سواری فوق العاده ای ایجاد شود. این خودرو کنترل بسیار بهتری نسبت به رنجروور دارد.
مدل ۵۵ TFSI به خوبی با کاراکتر لوکس خود هماهنگ است. این خودرو ساکت تر از نسخه ی ۴۵ TDI بوده و قدرت خود را به صورت خطی ارائه می کند. این امر باعث شده Q۷ بسیار سریع هم باشد به گونه ای که در عرض ۵.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و پرفورمنس آن در زمان تعویض دنده ها و سبقت گرفتن ها نیز سریع و خوب است.
زمانی که به یک زمین پر پیچ و خم و یا کمی لغزنده برسید شاهد چسبندگی و کشش بالای شاسی بلند آئودی خواهید بود که این امر با کنترل دقیق بدنه، فرمان سبک و مستقیم و… همراه شده است. البته خودرو خیلی درگیر کننده نیست اما هرچه باشد Q۷ یک شاسی بلند بزرگ است که به دنبال حفظ پایدار و البته ارائه ی خصیصه های یک خودروی اسپورت بوده است.
Q۷ بنزینی و قوی تر قطعاً مصرف سوخت بالاتری هم خواهد داشت و افرادی که درباره ی هزینه های مصرف سوخت این خودرو نگران هستند بهتر است به دنبال مدل های ۴۵ یا ۵۰ TDI دیزلی باشند. فعلاً مصرف سوخت و آلایندگی رسمی این نسخه از Q۷ منتشر نشده اما احتمالاً از این نظر مشابه رقبا یعنی ب ام و X۵ xDrive۴۰i و مرسدس GLE ۴۵۰ ۴MATIC خواهد بود بنابراین انتظار داریم مصرف سوخت متوسط آن در حد ۹.۵ لیتر در هر صد کیلومتر باشد. همچنین انتظار می رود این خودرو در هر کیلومتر حدود ۱۹۰ گرم دی اکسید کربن آزاد کند.
مدل جدید 55 TFSI که به پیشرانه ای بنزینی و سیستم هیبریدی ملایم مجهز است احساس زیادی در آئودی Q7 ایجاد می کند زیرا عملکردی نرم، آرام و قدرتمند داشته و با شخصیت لوکس این خودرو همخوانی دارد. Q7 فیس لیفت هنوز هم یکی از بهترین شاسی بلندهای کلاس خود بوده اما از نظر ما مدل 50 TDI از نظر هزینه های مالکیت انتخاب بهتری برای اکثر مالکان خواهد بود.
مشخصات آئودی Q۷ ورسپرانگ ۵۵ TFSI کواترو
- قیمت: ۸۲۵۰۰ پوند (تخمینی)
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی و سیستم هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]