اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L۲۰۰ جدید

  1. سه شنبه ۵ شهریور ۹۸ ساعت ۲۰:۱۳ (۵ سال،۴ ماه قبل)
اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید
به گزارش فرانگر

بریتانیا بزرگ ترین بازار پیکاپ های اروپاست. میتسوبیشی هم یکی از بازیگران مهم در این بخش بوده و در واقع از هر سه خودرویی که این برند ژاپنی در بازار به فروش می رساند یکی از نوع L۲۰۰ می باشد. این خودرو که چهلمین سالگرد حضورش در بازار را جشن می گیرد به تازگی نونوار شده و از ظاهری برجسته سود برده اما خب این خودرو یک پوست اندازی کامل را تجربه نکرده است.

به طور خلاصه باید گفت L۲۰۰ ۲۰۱۹ همان شاسی و کابین مدل قبلی را حفظ کرده اما پیشرانه ای کم حجم و جدید را به همراه سیستم تعلیق بهبود یافته و تکنولوژی ها و سیستم های کمک راننده ی متفاوتی را دریافت کرده است.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

ابعاد محفظه بار هم تغییری نکرده و طول و عرض ۱۵۲۰ و ۱۴۷۰ میلی متری دارد بنابراین در این بخش با سانگ یانگ موسوی ارزان تر قابل مقایسه است اما کمی عقب تر از نیسان ناوارا و مرسدس بنز X کلاس قرار می گیرد. البته تفاوت بین این خودروها زیاد نبوده و تنها چند سانتی متر اختلاف بینشان وجود دارد. همچون همیشه میتسوبیشی طیف گسترده ای از پوشش محفظه بار و وسایل جانبی را ارائه می کند.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

نسخه ی کلاب کب که ظرفیت حمل ۴ نفر را داشته و طول محفظه ی بار آن به ۱۸۵۰ میلی متر رسیده آغاز کننده ی این خانواده ی تازه نفس است. البته ما مدل بزرگ تر دابل کب X که دارای ظرفیت حمل ۵ نفر بوده و پرچم دار جدید خانواده ی L۲۰۰ است را تست کرده ایم. این خودرو به صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک و تمامی تکنولوژی های جدید میتسوبیشی سود می برد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

از جمله تجهیزات این خودرو می توان به هشدار نقاط کور با دستیار تغییر لاین حرکت، هشدار خروج از مسیر، دستیار کمک به حرکت در سربالایی، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و دستیار پایداری تریلر اشاره کرد. تکنولوژی های جدید بخشی از تلاش های میتسوبیشی برای ارائه ی تجربه ی سواری مشابه با خودروهای استاندارد بوده و در این مورد کیفیت کابین هم نشان دهنده ی درستی مسیر انتخاب شده است.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

البته اصول اساسی کابین L۲۰۰ تغییر نکرده و اگرچه طراحی آن خیلی سطح بالا و یا خیلی پیش پا افتاده نیست اما از نظر عملکردی خوب بوده و مشکل خاصی ندارد. فضای زیادی هم در کابین وجود داشته و این برای یک پیکاپ ویژگی مهمی است.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی هم تغییر نکرده اما به برنامه های ارتباط با گوشی های هوشمند و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است. صفحه نمایش رنگی جدیدی هم بین پشت آمپرها جا خوش کرده و مدل های سفارشی Barbarian X از ویژگی های لوکس تری برخوردار هستند. غربیلک فرمان گرم شونده، صندلی های جلوی برقی و گرم شونده و پوشش چرم و آلکانترا جزو ویژگی های این مدل هستند.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

این خودرو در حال حرکت هم ما را تحت تأثیر قرار داد. زیرساخت فنی پیکاپ ها به ندرت باعث ایجاد سواری راحتی می شود اما به نظر می رسد L۲۰۰ عملکرد بهتر دارد. بخشی از این عملکرد به شاسی قوی تر، فنرهای جدید و دامپرهایی با میزان حرکت بهتر در اکسل جلو اشاره کرد. همچنین مجموعه ی فنر تخت عقب هم پیچیده تر و بهتر شده است. قطعاً سواری این خودرو پذیرفتنی تر از نسخه های پیشین L۲۰۰ می باشد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری دیزلی جدید میتسوبیشی اگرچه تنها ۱۴۸ اسب بخار قدرت داشته و چنین قدرتی برای به حرکت درآوردن جثه ی ۲ تنی L۲۰۰ چندان کافی به نظر نمی رسد اما گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن کاملاً گیراست. سرعت گرفتن با این خودرو مشکل چندانی نداشته و حرکت در بزرگراه ها به خوبی صورت می گیرد و صدای باد و جاده ی زیادی وجود ندارد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید


با نصب پیشرانه ی جدید در این خودرو تغییرات بیشتری مدنظر بوده و به همین خاطر یک باک ادبلوی 21 لیتری هم اضافه شده که بنا به ادعای میتسوبیشی تنها در هر 20 هزار کیلومتر باید آن را پر کرد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید


این نیروگاه جدید در تست های جدید WLTP مصرف سوخت ادعایی 8.8 لیتری در هر صد کیلومتر را ثبت کرده است.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید


فرمان خودرو سنگین بوده و عملکرد کاملاً کندی دارد بنابراین L200 مانورپذیرترین پیکاپ در بازار نیست. گیربکس اتوماتیک خودرو هم خیلی نرم نیست و تعویض دنده های آن به خوبی صورت نمی گیرد؛ اما پیکاپ هایی همچون میتسوبیشی L200 برای سواری های مطلوب و مشابه خودروهای لوکس طراحی نشده اند و در کل باید گفت این خودرو از نظر رضایت پشت فرمان اندکی پایین تر از فورد رنجر قرار می گیرد.

با وجود سیستم چهار چرخ محرک، دنده سنگین و سبک، دیفرانسیل مرکزی قفل شونده و حالت های آفرود مختلف استاندارد، این پیکاپ حتی با وجود لاستیک های جاده ای استاندارد هم حرف های زیادی برای گفتن در خارج از جاده دارد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

از نظر ظرفیت بار هم باید گفت سیستم تعلیق اصلاح شده و ترمزهای جلوی بزرگ تر باعث شده اند حداکثر ظرفیت بار این خودرو به ۱۰۸۰ کیلوگرم برسد. ظرفیت بکسل تمامی مدل ها هم ۳۵۰۰ کیلوگرم بوده که البته این میزان برای تریلرهای سه اکسلی است و تریلر دو اکسل ظرفیت ۳۱۰۰ کیلوگرمی دارد. یدک کشی هرگونه باری بیشتر از این میزان باعث ابطال گارانتی خواهد شد.

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید


ششمین نسل میتسوبیشی L200 کمی دیر عرضه شده و به حضور در جوایز خودروی سال 2019 نمی رسد اما به نظر می رسد این خودرو حرف های زیادی برای گفتن داشته و می تواند فورد رنجر را به دردسر بیندازد. این خودرو ترکیبی از سواری خوب جاده ای، تجهیزات زیاد و قیمتی رقابتی است. در واقعیت باید گفت بسیاری از خریداران شاسی بلندهای خشن به راحتی می توانند L200 را انتخاب کرده و مالیات کمتری بپردازند.

مشخصات میتسوبیشی L۲۰۰ دو کابین Barbarian X

  • قیمت: ۳۲۲۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: