بسیاری از رسانه های آلمانی مثل Frankfurter Allgemeine، فردیناند پیچ رئیس سابق گروه فولکس واگن در ۸۲ سالگی از دنیا رفته است. طبق این گزارش ها، وی در رویدادی در باواریا حضور داشته است و پس از صرف شام در ۲۵ آگوست، به طور ناگهانی ازحال رفته و در ۲۶ آگوست در بیمارستان فوت کرده است. علت درگذشت او فعلاً مشخص نیست.
پیچ در آوریل سال ۱۹۳۷ در اتریش متولد شد. او نوهٔ فردیناند پورشه و مادرش دختر بنیان گذار پورشه بود. پیچ رشتهٔ مهندسی را دنبال کرد و در سال ۱۹۶۳ فعالیت خود را در پورشه که شرکت خانوادگی آن ها بود آغاز نمود. اولین پروژهٔ بزرگ پیچ در پورشه هدایت پروژهٔ توسعهٔ خودروی مسابقه ای ۹۰۶ بود. او طی سال های بعد نیز همچنان به عنوان عضوی جدایی ناپذیر از فعالیت های موتوراسپرت باقی ماند و حتی در معرفی مدل افسانه ای ۹۱۷ هم نقش داشت. پیچ در سال ۱۹۷۲ به آئودی نقل مکان کرد زیرا خانوادهٔ پورشه تصمیم گرفتند که اعضای خانواده نباید نقشی محوری در شرکت داشته باشند.
وی پس از توسعهٔ محصولات موفقی در آئودی، به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد و در طول دوران رهبری خود توانست آئودی را به یکی از بزرگ ترین لوکس سازان آلمان و هم طراز با مرسدس بنز و ب ام و تبدیل کند. سپس پیچ در سال ۱۹۹۳ مدیرعامل گروه فولکس واگن شد. وی نقش مؤثری در رشد این گروه خودروسازی داشت و ساختار معظم کنونی این گروه حاصل مدیریت پیچ است زیرا بسیاری از برندهای کنونی فولکس واگن مثل لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، اشکودا و سئات همگی توسط وی خریداری شدند. در سال ۲۰۱۲ نیز او سرانجام توانست پورشه را هم به گروه فولکس واگن ملحق کند.
ریاست پیچ بر گروه فولکس واگن اما در سال ۲۰۱۵ به پایان رسید زیرا جدال ها و جنجال های ناشی از تقلب فولکس واگن در آلایندگی محصولات دیزلی یا همان دیزل گیت وی را مجبور به کناره گیری نمود. وی در سال ۲۰۱۷ هم ۱۴.۷ درصد از سهام خود در پورشه را به ارزش تقریبی ۱.۲ میلیارد دلار به فروش رساند. فردیناند پیچ اما علاوه بر کار در خودروسازی های مختلف، به خودرو و موتورسیکلت هم علاقهٔ زیادی داشت. وی مالک تنها پورشه ۹۱۸ با سقف ثابت دنیا بود و حتی در سن ۷۱ سالگی همچنان با موتورسیکلت های دوکاتی رانندگی می کرد. حتی شایعاتی ادعا کرده اند که هایپرکار تک ساخت ۱۸ میلیون دلاری بوگاتی لووچیو توسط فردیناند پیچ خریداری شده است.