به گفتهٔ وب سایت ژاپنی Best Car، شخصی با روابط نزدیک به شبکهٔ نمایندگی های فروش تویوتا گفته است که کانسپت TJ کروزر به تولید خواهد رسید. این گزارش ادعا می کند که نسخهٔ تولیدی این خودروی عجیب در ماه اکتبر معرفی می شود و فروش آن در سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. کانسپت TJ کروزر که ابتدا در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۷ رونمایی شد، از استیل جعبه ای شکل ون مانندی برخوردار است و طراحی آن بیشتر بر کارایی تأکید دارد. به عنوان مثال، صندلی سرنشین جلو و صندلی های عقب آن به طور کامل قابلیت خواباندن دارند تا فضای کاملاً مسطحی برای بارگیری تا داشبورد خودرو ایجاد گردد.
Best Car ادعا می کند نسخهٔ تولیدی TJ کروزر کمی کوتاه تر از کراس اوور C-HR است اما برای افزایش فضای داخل، ارتفاع بیشتری دارد. از سوی دیگر، برخلاف نسخهٔ کانسپت ممکن است درهای کشویی عقب در نسخهٔ تولیدی به نمونه های معمولی تبدیل شوند. ظاهراً تویوتا قصد دارد این خودرو را در دو نسخهٔ دو ردیفه و سه ردیفه ارائه کند که در هردوی آن ها قابلیت تا شوندگی صندلی ها به همین شیوهٔ کاملاً تخت حفظ می گردد تا فضای بار بزرگ و کاربردی در اختیار خریداران قرار گیرد.
طبق این گزارش، تویوتا دو پیشرانهٔ مختلف را برای TJ کروزر در نظر گرفته است. نمونهٔ اول یک قوای محرکهٔ هیبریدی با پیشرانهٔ بنزینی ۱.۸ لیتری چهار سیلندر است که از پریوس گرفته می شود. ظاهراً این قوای محرکه صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می شود. گزینهٔ بعدی اما یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر است که در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود.
یک ون کوچک که توانایی حمل وسایل زیادی را دارد می تواند برای کسانی که به حمل ونقل اشیاء مختلف می پردازند اما نیازی به یک وسیلهٔ نقلیهٔ تجاری بزرگ ندارند، محبوبیت زیادی داشته باشد؛ اما متأسفانه این گزارش هیچ اشاره ای به عرضهٔ TJ کروزر در بازارهای خارج از ژاپن نکرده است. البته ازآنجایی که این خودرو روی پلت فرم آشنای TMGA ساخته شده و از پیشرانه های مدل های حاضر در بازار ایالات متحده استفاده می کند، به نظر نمی رسد تویوتا برای عرضهٔ آن در آمریکا مشکلی داشته باشد.