تجربه رانندگی با ب ام و ۳۳۰e جدید

  1. جمعه ۱ شهریور ۹۸ ساعت ۱۹:۰۲ (۵ سال،۴ ماه قبل)
تجربه رانندگی با ب‌ام‌و 330e جدید
به گزارش فرانگر

آیا ب ام و ۳۳۰e می تواند عضو برجسته ی خانواده ی سری ۳ باشد؟ البته که همه چیز به نیازهای شما بستگی دارد اما زمانی که تمامی ذهنیت های قبلی خود از این نوع خودروها را کنار گذاشته و بتوانید یک سدان اسپورت، دینامیک و درگیر کننده با برد الکتریکی ۶۶ کیلومتری را در نظر بگیرید آنگاه این خودرو را گزینه ای درخور خواهید دانست.

همه چیز خوب به نظر می رسد و زمانی که مدل پیش تولیدی را در ماه های گذشته تست کردیم تحت تأثیر قرار گرفتیم. هم اکنون فرصت تمام کردن کار نیمه کاره ی قبلی به ما دست داده و ما می توانیم تائید کنیم که این نسخه از سری ۳ جذابیت های فراوانی دارد.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

اول از همه نگاهی به اعداد بیندازیم. با قیمت پایه ی ۳۷۸۷۵ پوندی که به ۳۹۹۸۰ پوند در نسخه ی پرچم دار M اسپورت می رسد، این خودرو چند صد پوندی گران تر از مدل ۳۳۰i با تجهیزات قابل مقایسه می باشد.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

قیمت گذاری خوب این خودرو باعث می شود که بسیاری از خریداران بالقوه ی مدل های بنزینی و دیزلی بتوانند هم اکنون خودرویی پلاگین هیبریدی خریداری کنند؛ و ما فکر می کنیم بسیاری از افراد هم همین کار را می کنند مخصوصاً اگر دارای یک گاراژ یا پارکینگ برای پارک خودرو و شارژ باتری ها در طول شب باشند.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

البته خریداران تجاری و سازمانی هنوز هم به دنبال مدل دیزلی ۳۲۰d خواهند بود چراکه هزینه های کمتری داشته ولی خب از نظر مزیت های مالیاتی نمی توان این دو خودرو را باهم مقایسه کرد. ۳۳۰e جدید تنها مالیات سالانه ی ۱۶ درصدی داشته درحالی که این میزان برای مدل های دیزلی ۳۲۰d به ۳۰ تا ۳۲ درصد می رسد؛ بنابراین از نظر مالیاتی نسخه ی پلاگین هیبریدی سری ۳ مزیت قابل توجهی دارد.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

این خودرو از پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی استفاده کرده و قدرت هر دو به اکسل عقب منتقل می شود. قدرت کلی این مجموعه برابر با ۲۴۹ اسب بخار می باشد.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

البته این خودرو با حالت XtraBoost عرضه شده که با فعال شدن حالت اسپورت خودرو در دسترس می باشد. این حالت باعث می شود پیشرانه ی الکتریکی قدرت بیشتری را در بازه های کوتاه تولید کرده و قدرت کل خودرو را به ۲۸۹ اسب بخار و گشتاور را به ۴۲۰ نیوتون متر برساند.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

فعال شدن این سیستم روی دیگر ۳۳۰e را نشان می دهد. پاسخ پدال گاز به دستورات راننده عالی است. صرف نظر از دنده یا دور پیشرانه، گشتاور پیشرانه ی الکتریکی سریعاً در دسترس قرار گرفته و فوراً واکنش نشان می دهد. البته صدای تولیدی کمی محدود شده و صدای تولیدی توسط بلندگوها هم خیلی ما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

جدای از این مورد راندن سری ۳ پلاگین هیبریدی بسیار لذت بخش بوده اما همچنان نمی توانید زیرساخت هیبریدی خودرو را در نظر نگیرید. خودرو در حالت الکتریکی کاملاً نرم بوده و باتری ۱۲ کیلووات ساعتی زیر صندلی های عقب هم برای تکیه کردن حداکثری به نیروی الکتریکی طراحی شده اند. اگرچه مصرف سوخت اعلامی سازنده خیلی خوش بینانه بوده اما این خودرو از نظر مصرف سوخت مشابه مدل های دیزلی است.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

بسیاری از خریداران هم در رانندگی های روزمره ی خود تنها از حالت الکتریکی استفاده خواهند کرد. اگرچه برد ۶۶ کیلومتری خودرو در حالت الکتریکی خیلی زیاد نیست اما خودرو تلاش دارد تا بیشترین حد ممکن از نیروی الکتریکی استفاده کند. حداکثر سرعت خودرو در حالت الکتریکی به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت می رسد که برای سفرهای کوتاه شهری کافی است؛ اما با اندک فشار ناگهانی روی پدال گاز پیشرانه ی بنزینی وارد میدان می شود.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

پیشرانه ی الکتریکی در انتهای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نصب شده و BMW می گوید این کار باعث کاهش وزن و بهبود فضا می شود. یکپارچگی سیستم به این معنی است که ۳۳۰e حدود ۲۰۰ کیلوگرم سنگین تر از مدل بنزینی مشابه است اما این وزن اضافه خودش را پنهان کرده است.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید


این خودرو به صورت استاندارد با لاستیک هایی که مقاومت چرخشی کمتری دارند عرضه می شود اما این لاستیک ها چسبنده ترین نمونه ها نبوده و البته توازن شاسی و دقت فرمان عالی ب ام و را کاهش می دهند. البته در کل تجربه ی رانندگی سری 3 تحت تأثیر این موضوع قرار نمی گیرد.

معماری هیبریدی ۳۳۰e کمی روی فضای بار هم تأثیر گذاشته به گونه ای که گنجایش صندوق این خودرو به ۳۷۵ لیتر رسیده که کاهش ۱۰۵ لیتری را نشان می دهد.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید


در باقی موارد این خودرو از نظر کیفیت در حد و اندازه های نام سری 3 بوده و تنها برخی تغییرات را داشته که از جمله ی آن ها می توان به اینترفیس نمایشگر متفاوت اشاره کرد. کیفیت کابین به خوبی قابل رقابت با رقبای مشهور همچون مرسدس بنز C کلاس و آئودی A4 بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی آن یک سر و گردن بالاتر از رقباست.

ب ام و ۳۳۰e جدید یک سری ۳ جدید است که باعث سردرد خریداران سازمانی و گروهی می شود. این یک خودروی پلاگین هیبریدی باکیفیت است که به آسانی از نظر هزینه ها با مدل دیزلی ۳۲۰d برابری می کند. اگر فضای پارک کافی داشته باشید و بتوانید خودرو را شب ها شارژ کنید قطعاً این نسخه را جزو بهترین اعضای خانواده ی سری ۳ خواهید دانست.

تجربه رانندگی با ب ام و 330e جدید

مشخصات ب ام و ۳۳۰e M Sport

  • قیمت: ۳۹۹۸۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی به همراه واحدی الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۲۴۹ اسب بخار/۴۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: