نگاهی به لکسس RC F جدید

  1. دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸ ساعت ۱۷:۰۲ (۵ سال،۴ ماه قبل)
نگاهی به لکسس RC F جدید
به گزارش فرانگر

اگر بار نخست موفق نشدید دوباره امتحان کنید… و دوباره. از زمان معرفی اش در ۲۰۱۶، RC F تفاوت های لذت بخشی را نسبت به رقبایی چون ب ام و M۴ یا مرسدس C۶۳ S کوپه ارائه داده است و سعی کرده تا همواره پا به پای رقبای تثبیت شدهٔ آلمانی اش پیش برود. برای این مهم، ارتشی از مهندسان لکسس بدون هیچ ترسی سخت مشغول بودند و کوپهٔ اسپرت V۸ را تنظیم و تیونینگ کردند و هیچ سنگی را در راه بهبود نتراشیده نگذاشتند.

تغییرات بسیار زیادند و آن قدری هستند که نتیجه ای بدهند: تیزتر و شاداب تر و لذت بخش تر کردن خودرو. خروجی ها بی تغییر مانده اند: ۳۵۱Kw (۴۷۰HP) قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور از پایگاه غُران ۵ لیتری V۸. یک منیفولد ورودی جدید نیز وجود دارد تا انتشار گازهای خروجی موتور را بهبود ببخشد (موضوعی که چندی پیش گریبان گیر بزرگانی چون فولکس واگن شد) و نقطه بازگشایی ورودی هم از ۳۶۰۰ rpm به ۲۸۰۰ کاهش پیدا کرده است؛ نتیجه این که دسترسی راحت تری به آن غرش عمیق و لذت بخش وجود دارد که با رسیدن به ۷۰۰۰ دور بر دقیقه تقویت می شود.

نگاهی به لکسس RC F جدید

جعبه دنده ۸ سرعته خودکار دوباره برنامه ریزی شده است تا افزایش دنده با حس و حال بیشتر و کاهش دنده کمی خشن تر انجام شود. این مورد با launch control هم ترکیب شده است تا لکسس ادعا کند که ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۵ ثانیه به طول می انجامد؛ ما هم نیازی به این نمی بینیم که منتظر بمانیم تا این ادعا را صحت سنجی کنیم. یک کمبود در ناله های خروجی از اگزوز در مقایسه با رقبای توربوشارژ حس می شود، آن هم این است که خودرو پاسخ به دستورات را با کمی ظاهرسازی انجام می دهد!

نگاهی به لکسس RC F جدید

کار خودرو با استفاده از سیستم mild راحت تر شده است؛ با این وجود هم چنان این ماشین خوش خوراک است!بیشترین پس اندازها را می توان با پک ارائه شده توسط لکسس به نام EP۳ انجام داد که شامل اگزوزهای تیتانیومی، ترمزهای کربن سرامیکی و رینگ های ۱۹ اینچی سبک وزن از مدل Track Edition می شود. روی هم این موارد ۳۲ کیلوگرم از وزن خودرو را می تراشند که ۲۹,۱۶۱ دلار خرج برمی دارد؛ این یعنی به ازای هر کیلوگرم ۹۰۰ دلار پس انداز می شود (البته اگر به آن به چشم پس انداز بنگرید!). از اینجا به بعد، باقی بهبودها در وزن چندان چشم گیر نیستند؛ بهبود در سپر عقب: ۵۰۰ گرم، اجزای بالایی فنربندی جلو از آلومینیوم: ۷۰۰ گرم و یکسری تغییرات در موتور و داخل خودرو هم: ۲.۳ کیلوگرم.

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

آنچه اهمیت بیشتری دارد، حذف دیفرانسیل فعال از RCF قبلی به منظور سبک تر کردن و LSD مکانیکی راحت تر است.در مسیرهای سرد و خیس، RCF یک خوش فرمان واقعی است: لاستیک های میشلین Pilot Sport ۴ S برای عملکرد مناسب نیازمند کمی گرما هستند، ولی وقتی حرارت مورد نیاز را پیدا کنند چنان چسبندگی و کششی را فراهم می کنند که RC F پیشین هرگز نمی توانست به دست آورد.

نگاهی به لکسس RC F جدید

دمپرهای متغیر بازبینی شده جدید نقش خود را خوب اجرا می کنند. اجزا اصلاح شده فرمان و فنربندی هم باعث سرسخت تر شدن خودرو شده اند. این ها به این معنا است که خودرو در مسیر مستقیم کم تر، حس شناور بودن را نسبت به نسل پیشین القا می کند.

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید


به جز اصلاحات کمی در طراحی و مواردی که گفته شد، دیگر تغییر خاص جدیدی نسبت به نسل پیشین رخ نداده است تا ناگهان شما را به خود جذب کند؛ اما بازنگری ها و بهبودهای کوچک و گستردهٔ صورت گرفته، توان RC F در سرگرم کردن شما در راه های پر پیچ وخم و همراه با لذت را بهبود بخشیده است. باید گفت: «آفرین لکسس، تلاش دوباره خوبی بود… .»

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

نگاهی به لکسس RC F جدید

مشخصات فنی «لکسس RC F»:

  • موتور: ۴۹۶۹cc V۸, DOHC, ۳۲ Valve
  • قدرت: ۴۷۲ اسب بخار در ۷۱۰۰ rpm
  • گشتاور: ۵۳۰Nm در ۴۸۰۰ rpm تا ۵۶۰۰ rpm
  • شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۴.۲ ثانیه (ادعا شده)
  • وزن و قیمت: ۱۷۱۵ کیلوگرم و ۶۴,۷۵۰ دلار (به همراه پک EP۳)

آنچه دوست داشتیم: V۸ تنفس طبیعی معمولی خوش صدا، دینامیک و تعادل بهبودیافته، ظاهر، کاهش وزنآنچه خوشایند ما نبود: قیمت پک EP۳، سیستم اطلاعات-سرگرمی احمقانه، عملکرد تایرها زمانی که هنوز سردند

منبع: Motor Australia, ۱۹ Augustمترجم: علی صفرپور




همرسانی نوشتار: