به نظر می رسد مالکان نسل قبلی شورولت کوروت و همچنین عموم مردم تحت تأثیر طراحی نسل جدید این خودروی نمادین قرار گرفته اند.
کرک بنیون بخشی از تیم طراحی بدنه ی کوروت C۸ بوده و موتور ترند هم اخیراً مصاحبه ای با او انجام داده تا درباره ی چالش های طراحی این خودرو صحبت کرده باشد. او گفته است:
این خودرو بسیار سریع بوده و آئرودینامیک نقش مهمی در پایداری کوروت جدید در تمامی سرعت ها بازی می کند. مشاهده ی تأثیر طراحی هواپیما روی فرم بدنه ی این خودرو مشهود است. خطوط بدنه باعث می شود جریان هوا به خوبی از اطراف بدنه عبور کند و وارد بخش های خنک کنندگی در نظر گرفته شده شود. سیستم خنک کنندگی و داون فورس تولیدی باعث می شوند این خودرو پایدار باشد.
قرار گرفتن مبدل های گرمایی در بخش های جلو و عقب یکی از چالش های فضاسازی شورولت جدید بوده است. البته تیم طراحی این خودرو همچنین باید بدنه ای برای عبور بهتر جریان هوا هم طراحی می کردند. پیدا کردن نقطه ی عالی برای این توازن زمان زیادی را به خود اختصاص داده است.
تیم طراحی شورولت ترکیبی از مدل های گلی و کامپیوتری را برای شکل دادن کوروت C۸ استفاده کرده است. بنیون گفته است:
ما همه چیز را بررسی کرده و دائماً از خود پرسیدیم که اگر بتوانیم چیزی بهتر و منحصربه فردتر بسازیم پس باید آن را انجام دهیم. البته همیشه می خواستیم از شبیه بودن این خودرو به یک کوروت مطمئن شویم.
در خبرهای قبلی آمده بود که تیم طراحی شورولت در نظر داشت شیشه ی عقبی جدا شده برای کوروت جدید در نظر بگیرد و ادای احترامی به استایل کوروت ۱۹۶۳ داشته باشد. البته بعداً این ایده کنار گذاشته شد و بجای آن از خطوط سقفی که به سمت پوشش پیشرانه می روند و به نشان استینگری ختم می شوند سود برده شد.
کوروت C8 در حال حاضر روانه ی توری جهانی شده است. تا پیش از پایان سال جاری میلادی اولین نمونه های کوروت جدید وارد نمایندگی های فروش خواهند شد.