بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو ۲۰۸ الکتریکی جدید

  1. پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸ ساعت ۲۰:۰۲ (۵ سال،۴ ماه قبل)
بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید
به گزارش فرانگر

این خودرویی کوچک با توانایی های زیاد است. درباره ی نسل جدید پژو ۲۰۸ سخن می گوییم خودرویی که از همان کابین جادار و استایل هوشمند مدل مجهز به پیشرانه ی ۱.۲ لیتری بنزینی استاندارد سود می برد.

اما زیر کاپوت این نسخه از ۲۰۸ جدید پیشرانه ی الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری که نیروی خود را به چرخ های جلو منتقل می کند دیده می شود. یک مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۵۰ کیلووات ساعتی نیز نیروبخش پیشرانه ی الکتریکی بوده و خبری از قلب آهنین بنزینی نیست. این نسخه از ۲۰۸ جدید کاملاً الکتریکی بوده ولی شباهت های ظاهری زیادی با دیگر مدل های خانواده دارد. پژو معتقد است ۲۰۸ الکتریکی گزینه ای عادی همچون مدل بنزینی بوده و بنابراین طراحی آن را کاملاً مشابه مدل بنزینی کرده است. تنها درخشش آبی کم رنگ نشان شیر پژو و نشان های e-۲۰۸ باعث تمایز آن با برادران سنتی خود می شود.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

برد الکتریکی رسمی این خودرو ۳۴۰ کیلومتر اعلام شده و با استفاده از پورت تایپ ۲ در بخش عقب می توان باتری ها را شارژ کرد.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید


شارژ باتری با استفاده از شارژر 8 کیلووات استاندارد حدود 7.5 ساعت طول خواهد کشید اما زمانی که از شارژرهای سریع 100 کیلوواتی استفاده کنید در حدود 20 دقیقه خواهید توانست تا 80 درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید. شارژرهای معمول تر 50 کیلوواتی که معمولاً در بزرگراه ها دیده می شوند همین کار را در حدود 40 دقیقه انجام می دهند.

کابین ۲۰۸ الکتریکی مثل مدل بنزینی نقطه قوت آن بوده و طراحی مینیمالیستی و هوشمندی دارد. همچنین فضای کافی برای چهار سرنشین بالغ تدارک دیده شده و فضای بار ۳۱۱ لیتری نیز کافی است هرچند نبود فضای لازم برای قرار دادن کابل ها در این محفظه جای شرمساری دارد.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

سواری ۲۰۸ الکتریکی جدید چگونه است؟ بی دردسر! خودروهای الکتریکی فاقد دنده هستند بنابراین از این نظر راحت بوده و همچنین به خاطر ماهیت پیشرانه های الکتریکی نیز عملکرد خودرو در خط مستقیم بهتر از اکثر خودروهای بنزینی مشابه می باشد.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

اگر پیش از این هرگز پشت فرمان خودرویی الکتریکی ننشسته باشید شاید باید از ترمز احیا شونده استفاده کنید. این سیستم باعث می شود زمانی که پای خود را از روی پدال گاز بردارید به طور خودکار سرعت را کاهش دهد.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

پژو ۲۰۸ الکتریکی تنها دو حالت برای ترمز احیا شونده دارد که یکی حالت پیش فرض بوده و بسیار سبک است و به ندرت متوجه آن خواهید شد. دیگر نیز حالت سنگین تر B است که برای تردد در شهر عالی بوده چراکه خودرو به صورت نرم و قابل پیش بینی سرعت را کم می کند. اگر خواهان توقف کامل باشید باید منتظر حس عجیب پدال ترمز باشید و شاید همین امر باعث عدم تمرکز شما شود چراکه انتظار چنین حسی را نداشته اید.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

در کل باید گفت احساس راندن این خودرو بیش از آنکه هیجان انگیز باشد ریلکس است. شما می توانید حس کنید ۲۰۸ الکتریکی سنگین تر از برادران بنزینی بوده و تکان های بدنه نیز بسیار قابل حس هستند اما اکثر اوقات سیستم تعلیق این حس را برطرف کرده و حس خونسردی را به راننده تزریق می کند.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

ما نمی توانیم مقایسه ای دقیق بین این خودرو و رنو Zoe و حتی اوپل کورسای الکتریکی داشته باشیم چراکه رنو فیس لیفت سنگینی را تجربه خواهد کرد و اوپل نیز فعلاً تست نشده است. البته پلتفرم و قوای محرکه ی پژو با اوپل مشترک بوده و قیمت هر دو نیز تقریباً در یک محدوده خواهد بود.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

خب صحبت از قیمت شد و باید گفت انتظار داریم ۲۰۸ الکتریکی قیمتی حدود ۲۵ هزار پوند پس از مشوق های دولتی داشته باشد. این قیمت حتی برای خودرویی که از صفحه لمسی، ناوبری، سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل و… در ارزان ترین تریم خود سود می برد هم بالاست.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

احتمالاً مدل بنزینی ۹۸ اسب بخاری با تجهیزات مشابه حدود ۷ هزار پوند ارزان تر از ۲۰۸ الکتریکی خواهد بود و اینجاست که یک دوراهی پیش می آید. هزینه های کمتر بلندمدت مدل الکتریکی یا قیمت کمتر مدل بنزینی؟

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید


البته خرید نسخه ی الکتریکی 208 برای سازمان ها بسیار بهتر خواهد بود چراکه این خودرو مالیات کمتری خواهد داشت؛ بنابراین اگر به دنبال خرید یک خودروی الکتریکی برای اداره ی خود هستید 208 الکتریکی یک گزینه ی عالی محسوب می شود.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید


تست نسخه ی پیش تولیدی پژو 208 الکتریکی نشان می دهد که این خودرو محصولی دست کم گرفته شده اما دلپذیر است. 208 الکتریکی خودرویی رضایت بخش بوده و بر روی فروش نیسان لیف و دیگر خودروهای الکتریکی و بنزینی تأثیر خواهد گذاشت اما اگر پژو بخواهد فروش مناسبی در بازار خودروهای رده میانی داشته باشد باید روی قیمت گذاری و هزینه های این خودرو کار کند.

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

بررسی تخصصی پروتوتایپ پژو 208 الکتریکی جدید

مشخصات پژو e-۲۰۸ اکتیو

  • قیمت: ۲۴۵۰۰ پوند (پس از مشوق های دولتی)
  • پیشرانه: واحد الکتریکی، باتری ۵۰ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۴ اسب بخار/۲۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
  • برد حرکتی: ۳۴۰ کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: