جگوار از پلتفرم دیفرانسیل جلوی ب ام و استفاده می کند؟!

  1. پنجشنبه ۲۴ مرداد ۹۸ ساعت ۰۸:۰۲ (۳ ماه،۱ هفته قبل)
جگوار از پلتفرم دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و استفاده می‌کند؟!
به گزارش فرانگر

در چند ماه گذشته خبرهایی درباره ی همکاری جگوار لندروور و BMW برای پروژه های الکتریکی منتشر شده اما به نظر می رسد همکاری بین این دو خودروساز می تواند به پروژه های دیگر نیز گسترش یابد. خبر جدید واردز اتو نشان می دهد محصولات آتی جگوار لندروور می توانند از پیشرانه ی ب ام و استفاده کنند و از طرف دیگر اتوکار هم می گوید این شرکت بریتانیایی احتمالاً از پلتفرم شریک آلمانی خود استفاده خواهد کرد.

جگوار می خواهد کراس اوور جمع وجوری را در دو نسخه ی استاندارد و کوپه و با استفاده از پلتفرم FAAR ب ام و بسازد. این پلتفرم دیفرانسیل جلو برای هاچبک سری ۱ طراحی شده است. قدبلند جدید جگوار از پسوند پیس استفاده خواهد کرد و در جایگاهی مشابه سایر برادران شاسی بلند خود قرار خواهد گرفت.

نام نهایی این دو خودرو فعلاً مشخص نشده اما در مراسم معرفی خودروی سال جهان خبرهایی درباره ی این خودروها به گوش رسید. نسخه ی کوپه ی این شاسی بلند از هاچبک R-D۶ الهام خواهد گرفت هرچند ریشه ی این کانسپت به سال ۲۰۰۳ بازمی گردد.

جگوار از پلتفرم دیفرانسیل جلوی ب ام و استفاده می کند؟!

اتوکار اعلام کرده احیای نام فری لندر نیز می تواند به فرم یک لندروور پایه باشد و آن از معماری ب ام و استفاده کند. همچنین گفته شده نسل بعدی دیسکاوری اسپورت و اووک نیز شاید از پلتفرم این برند باواریایی سود ببرند. FAAR با در نظر گرفتن قوای محرکه ی الکتریکی طراحی شده بنابراین این محصولات جدید لندروور می توانند در نسخه های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی نیز عرضه شوند هرچند هنوز چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است.

جگوار از پلتفرم دیفرانسیل جلوی ب ام و استفاده می کند؟!

به همین منوال نسل جدید جگوار اف تایپ هم احتمالاً حداقل از یک پیشرانه ی ب ام و استفاده خواهد کرد بنابراین به جرات می توان گفت در آینده خبرهای بیشتری از همکاری این دو خودروساز به گوش خواهد رسید.

جگوار از پلتفرم دیفرانسیل جلوی ب ام و استفاده می کند؟!




همرسانی نوشتار: