معرفی کاین توربو S هیبریدی ۶۸۰ اسبی، غول مرحله آخر پورشه!

  1. چهارشنبه ۲۳ مرداد ۹۸ ساعت ۱۰:۰۲ (۴ سال،۸ ماه قبل)
معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!
به گزارش فرانگر

پورشه پرچم دار خانوادهٔ کاین یعنی مدل توربو S E-Hybrid را رسماً در دو نسخهٔ معمولی و کوپه معرفی کرده است. این سوپر شاسی بلند به همان قوای محرکهٔ پلاگین هیبریدی پانامرا توربو S E-Hybrid مجهز شده است. این یعنی زیر کاپوت کاین توربو S E-Hybrid یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V۸ توئین توربو با ۵۴۸ اسب بخار قدرت قرار گرفته که یک موتور الکتریکی با ۱۳۶ اسب بخار قدرت هم آن را همراهی می کند. بدین ترتیب مجموع خروجی سیستم به رقم های چشمگیر ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور می رسد.

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!


موتور الکتریکی این خودرو که بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آن قرار گرفته، توسط یک پکیج باطری 14.1 کیلووات ساعتی تغذیه می شود. این ترکیب موجب شده هردو موتور بتوانند به طور مستقل از یکدیگر کار کنند. این یعنی کاین توربو S E-Hybrid می تواند صرفاً از موتور الکتریکی خود استفاده کند که در این صورت توانایی پیمایش 40 کیلومتر را خواهد داشت. قوی ترین شاسی بلند تاریخ پورشه با تکیه بر قوای محرکهٔ توانمند خود می تواند ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالی که حداکثر سرعت آن نیز به 295 کیلومتر بر ساعت می رسد.

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!

کاین توربو S E-Hybrid در ظاهر تفاوت چندانی با نسخهٔ توربو ندارد ولی بااین حال با تغییراتی جزئی مثل جلوپنجرهٔ متفاوت، تریم سبزرنگ در کالیپرهای ترمز و نشان ها، رینگ های ۲۱ اینچی AeroDesign و چراغ های بی رنگ عقب سعی شده از برادر ضعیف ترش متمایز گردد. علاوه بر این، سر اگزوزهای مربعی کاین توربو نیز در اینجا جای خود را به نمونه های دایره ای داده اند. کاین توربو S E-Hybrid به صورت استاندارد به ویژگی های عملکردی زیادی هم مجهز شده که شامل ترمزهای بزرگ کربن سرامیکی، آنتی رول بارهای فعال، سیستم کنترل گشتاور بُرداری پورشه و سیستم کنترل پویایی شاسی پورشه می شود.

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!

علاوه بر این، پورشه پکیج Sport Chrono خود را هم به صورت استاندارد در این ماشین ارائه کرده که ویژگی هایی مثل سوئیج انتخاب گر حالات روی غربیلک فرمان و لانچ کنترل را به همراه دارد. پرچم دار خانوادهٔ کاین همچنین از کابل شارژ ۷.۲ کیلوواتی هم برخوردار است که با استفاده از پریزهای برق ۲۴۰ ولتی معمولی، باطری های خودرو را در کمتر از دو ساعت و نیم به طور کامل شارژ می کند. صندلی های اسپرت تطبیقی با تنظیم برقی ۱۸ جهته هم یکی دیگر از ویژگی های برجستهٔ این خودرو است. در کاین توربو S E-Hybrid شش حالت رانندگی مختلف شامل Hybrid Auto، Sport، Sport Plus، E-Charge، E-Hold و E-Power تعبیه شده که آخری حالت تمام الکتریکی است و E-Hold هم شارژ باطری ها را حفظ می کند.

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!

برای کاین توربو S E-Hybrid مجموعه ای از آپشن ها مثل پکیج Lightweight Sport هم قابل سفارش است. این پکیج سقف فیبر کربنی، تریم فیبر کربنی بیرونی، پکیج طراحی اسپرت و رینگ های ۲۲ اینچی GT Design را به همراه دارد و در داخل خودرو نیز غربیلک فرمان اسپرت پوشیده با آلکانترا، تریم فیبر کربنی و صندلی های دورنگ ارائه می کند. دو نسخهٔ مختلف از این پکیج قابل سفارش است که هردو تا ۲۲ کیلوگرم از وزن خودرو کم می کنند. متأسفانه اما کاین توربو S E-Hybrid هرگز خودروی ارزانی نیست به گونه ای که قیمت آن در ایالات متحده قیمت از ۱۶۱,۹۰۰ دلار آغاز می شود که حدود ۳۵ هزار دلار از کاین توربو بیشتر است. کسانی که خواهان نسخهٔ کوپه هستند نیز باید ۲۵۰۰ دلار بیشتر پرداخت کنند.

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!

اما علاوه بر این دو کراس اوور عملکرد بالا، خوشبختانه پورشه برای کسانی که بودجه ای پنج رقمی دارند، کاین E-Hybrid کوپه را هم معرفی کرده است. این مدل به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V۶ توربوشارژ ۳۴۰ اسب بخاری به همراه یک موتور الکتریکی ۱۳۶ اسب بخاری مجهز است که مجموع خروجی آن ها به ۴۶۲ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر می رسد. کاین E-Hybrid کوپه ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۳ کیلومتر بر ساعت را دارد اما از این مهم تر، می تواند تا ۴۳ کیلومتر را به صورت تمام الکتریکی طی کند.

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!

کاین E-Hybrid کوپه با قیمت پایهٔ ۸۶,۴۰۰ دلار ارائه می شود و می تواند جایگزین مقرون به صرفه ای برای مدل توربو S E-Hybrid باشد. البته این مدل برخلاف نسخه های پرچم دار از تجهیزات عملکردی استاندارد مثل ترمزهای کربن سرامیکی و آنتی رول بار فعال بی بهره است اما تقریباً همهٔ تجهیزات توربو S E-Hybrid به جز سیستم کنترل گشتاور بُرداری برای آن قابل سفارش است. کابل شارژر کاین کوپه E-Hybrid هم بجای ۷.۲ کیلوواتی از نوع ۳.۶ کیلوواتی است. کسانی که خواهان این اعضای جدید خانوادهٔ کاین هستند صرف نظر از مدل، باید چند ماه صبر کنند زیرا هر سه مدل توربو S E-Hybrid، توربو S E-Hybrid کوپه و E-Hybrid کوپه از سه ماههٔ اول سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شوند.

معرفی کاین توربو S هیبریدی 680 اسبی، غول مرحله آخر پورشه!




همرسانی نوشتار: