لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS ۲۰۱۹ جدید

  1. دوشنبه ۲۱ مرداد ۹۸ ساعت ۱۹:۰۳ (۴ سال،۱۱ ماه قبل)
لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید
به گزارش فرانگر

پورشه پانامرا GTS به نوعی یک پارادوکس است. این خودرو برای ارائه ی راحتی بالا طراحی شده و بنابراین به نظر می رسد انتظار دینامیک سواری بالا از آن شاید چندان صحیح نباشد. مثل اینکه پوسته ی یک کیف تجاری را جدا کرده و با اضافه کردن دو بند اسپورت آن را کیف ورزشی بنامیم.

البته که این خودرو اصلاً مضحک نیست. تولید نسخه ای تواناتر از یک گرندتورر جذاب ایده ی جدیدی نیست. کافی است از آئودی، بنتلی، ب ام و، فراری و یا مرسدس-ای ام جی بپرسید که همگی آن ها خودرویی مشابه با پانامرا GTS را تولید می کنند.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

نهایتاً خلاص شدن از زندگی روزمره خانوادگی و مشغله های ذهنی و سوار شدن بر خودرویی که دوستانتان را تحت تأثیر قرار داده و با آن می توان به دل جاده زد دقیقاً یک راه حل جذاب برای بسیاری از خریداران خودروهای لوکس است. خب پانامرا GTS با قدرت ۴۵۳ اسب بخاری چه چیزهایی برای گفتن دارد؟ اگر سبک زندگی شما کمی متفاوت باشد قطعاً این خودرو را پسند خواهید کرد.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

از سواری نسبتاً موج دار اما خوب گرفته تا دینامیک سواری مشتاق در سر پیچ ها، پانامرا GTS طیف وسیع تری از مهارت ها در مقایسه با پانامرا ۴S را به نمایش می گذارد؛ اما خب پانامرا توربو یک سر و گردن بالاتر از مدل های دیگر قرار می گیرد.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

شاید مهم ترین موضوع به کاراکتر بسیار متفاوت این خودرو مربوط می شود. از غربیلک فرمان آلکانترای دوست داشتنی گرفته تا آرامش خودرو در سرعت های متوسط، GTS احساس گیراتری از یک سدان چهار درب پورشه را به راننده منتقل می کند.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید


احتمالاً یکی از مواردی که مشتریان بریتانیایی به آن اشاره خواهند کرد راحتی سواری است. تمامی مدل های پانامرا از جمله همین نسخه ی GTS با سیستم تعلیق بادی سه فازی عرضه می شوند اما ارتفاع سواری GTS حدود 10 میلی متر پایین تر بوده و میله های ضد لغزش نیز در جلو و عقب به ترتیب 20 و 30 درصد سفت تر هستند. البته اکثر خریداران سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه و پکیج هدایت گشتاوری را با بهای 3527 پوند انتخاب خواهند کرد تا سواری بهتری را تجربه کنند.

این پکیج باعث اضافه شدن میله های ضد لغزش فعال به چهارگوشه ی خودرو شده و بنابراین تکان ها را کاهش داده و سواری بهتری را ارائه می کند. این سیستم در GTS بسیار خوب عمل کرده و حتی در تغییر مسیرهای ناگهانی نیز بدنه را پایدار نگه می دارد.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید


البته سیستم PDCC تنها آغازی بر پکیج های دینامیکی و طراحی این خودرو است. خودروی حاضر در تست همچنین از رینگ های 21 اینچی (1661 پوند)، ترمزهای سرامیکی (6707 پوند) و فرمان پذیری اکسل عقب (1536 پوند) سود برده است.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید


تمامی این سیستم ها و پکیج ها باعث ایجاد توازنی شگفت انگیز شده و شما می توانید بیشتر از آنچه از سدان بزرگ پورشه انتظار دارید لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنید. دامپرها در جذب دست اندازها و سطوح ناهموار فوق العاده عمل می کنند اما حرکات محدودتر فنرها به این معنی است که شما ناهمواری ها را تا حدی حس خواهید کرد.

پانامرا هنوز هم با هر استانداردی که بگویید کروزری فوق العاده است. گیربکس ۸ سرعته PDK نرم و تیز بوده و می توانید حالت دستی را نیز انتخاب کنید. پیشرانه ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی این خودرو نیز همانند گیربکس نرم بوده و زمانی که بخواهید خونسرد است ولی در غیر آن به یک هیولای درنده تبدیل می شود. اگرچه صدا یا خشونت این پیشرانه به مرسدس-ای ام جی E ۶۳ S نمی رسد اما نمی توان در توانایی های آن شک کرد.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

تا زمانی که در محیط های تنگ شهری تردد نکنید ما سیستم فرمان پذیری چرخه ای عقب را خیلی توصیه نمی کنیم. البته این سیستم در سرعت های بالا برای بهبود پایداری و چابکی بکار می رود. البته همین سیستم می تواند احساس عجیبی در پاسخ سیستم فرمان ایجاد کند و از نظر ما پانامرا GTS بدون وجود این سیستم احساس طبیعی تری خواهد داشت.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

سیستم چهار چرخ محرک خودرو نیز کاری عالی برای ایجاد حس هیجان انگیز در چنین خودروی سنگین وزنی انجام می دهد. البته خودرو در کل دوست دارد کم فرمانی را داشته باشد. شما می توانید با سرعت بالا وارد پیچ شوید و پانامرا را درگیر کننده و طبیعی بدانید.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

ترمزهای سرامیکی عملکرد بسیار خوبی دارند اما تا زمانی که در پیست نباشید نیازی به آن ها نخواهید داشت و بهتر است این بخش را نادیده بگیرید. این ترمزها عالی اما غیرضروری هستند و حس کمتری در مقایسه با ترمزهای استاندارد دارند.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

ظاهر GTS نیز زیبا به نظر می رسد. با عناصر مشکی براق و نشان های خاص می توان این نسخه را تشخیص داد. البته از نظر ما نسخه ی اسپورت توریسموی پانامرا خودرویی کاربردی تر و حتی زیباتر است.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

اما پانامرا عالی و بی نقص نیست. ما دوست داشتیم پیشرانه صدای جذاب تری داشته و شاید سواری خودرو نیز راحتی کمی در نظر برخی افراد داشته باشد. مدل استاندارد ۴S نرم تر بوده و درعین حال سواری بسیار خوبی هم دارد. افرادی که به هیجان رانندگی و صدا و خشونت خودرو بیش از هر چیزی اهمیت می دهند مرسدس-ای ام جی E۶۳ S را گزینه ی بهتری می دانند.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

GTS مناسب ترین گزینه در خانواده ی پانامرا بوده و پرفورمنس و دینامیک سواری مورد انتظار از یک پورشه را بدون قربانی کردن استانداردهای اشرافی و رفاهی ارائه کرده است. این خودرو ارزان نبوده و هر دو خودروی مرسدس E۶۳ S و ب ام و M۵ کامپتیشن پرفورمنس بیشتر را با قیمت کمتر عرضه می کنند اما پانامرا از نظر هندلینگ و درگیری راننده دست برتر را دارد.

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

لذت رانندگی با پورشه پانامرا GTS 2019 جدید

مشخصات پورشه پانامرا GTS

  • قیمت: ۱۰۵۹۷۳ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۳ اسب بخار/۶۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۹۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۰.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: