ب ام و از جدیدترین تکنولوژی سلول باتری در خودروی پلاگین هیبریدی ۲۲۵xe اکتیو تورر استفاده کرده و برد الکتریکی و کارایی این مینی ون را بهبود بخشیده است.
باتری لیتیوم-یونی این خودرو هم اکنون ظرفیت ۱۰ کیلووات ساعتی داشته و نسبت به باتری ۷.۷ کیلووات ساعتی قبلی عملکرد بهتری دارد. این باتری با استفاده از شارژر خانگی در حدود ۵ ساعت شارژ شده و اگر از وال باکس ب ام و استفاده شود این زمان به ۳ ساعت ۱۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.
استفاده از این باتری باعث شده ۲۲۵xe اکتیو تورر در حالت الکتریکی برد ۵۵ تا ۵۸ کیلومتری داشته باشد که نسبت به نسخه ی قبلی بهبود ۲۵ درصدی را نشان می دهد.
این خودروی پلاگین هیبریدی هم اکنون ۱۵ درصد هم کم مصرف تر است زیرا مصرف سوخت متوسط آن از ۱.۹ به ۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است. همچنین میزان آلایندگی دی اکسید کربن آن نیز از ۴۷ به ۴۲ گرم در کیلومتر کاهش یافته است.
قوای محرکه ی پلاگین هیبریدی ۲۲۵xe اکتیو تورر همچون قبل از پیشرانه ی ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار تشکیل شده و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استپ ترونیک هم با آن همکاری می کند. پیشرانه ی درون سوز را یک واحد الکتریکی ۸۸ اسبی همراهی کرده و کل قدرت خودرو به ۲۲۴ اسب بخار می رسد. این خودرو قابلیت چهار چرخ محرک را نیز دارا می باشد.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۷ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعتی هم جزو ویژگی های عملکردی مینی ون ب ام و هستند. این خودرو در حالت الکتریکی توانایی دست یابی به سرعت ۱۳۱ کیلومتر در ساعت را داراست.
ب ام و ۲۲۵xe اکتیو تورر در مدل های ادونتیج، اسپورت لاین، لاکچری لاین و M اسپورت عرضه شده و تمامی آپشن های خانواده ی سری ۲ اکتیو تورر فیس لیفت هم برای آن در دسترس می باشند.