پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

  1. چهارشنبه ۱۶ مرداد ۹۸ ساعت ۱۹:۰۲ (۴ سال،۱۱ ماه قبل)
پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید
به گزارش فرانگر

ام جی ZS به خاطر فضای کابین و بار زیاد در کلاس شاسی بلندهای کوچک مشهور شده است، خودرویی که از نظر ابعاد بین رقبایی همچون نیسان جوک و قشقایی قرار می گیرد. البته ام جی به منظور افزایش جذابیت های این خودرو اقدام به معرفی نسخه ی تمام الکتریکی شاسی بلند خود کرده که می تواند هویت این برند را به طور قابل توجهی تغییر دهد.

اگر داستان های مربوط به تقاضای زیاد برای خودروهای الکتریکی صحیح باشد ام جی ZS الکتریکی قطعاً پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به پرفروش ترین خودروی این برند در بریتانیا را دارد. این به خاطر تصمیم بخش بریتانیایی ام جی برای پشتیبانی بیشتر خودروهایی است که در چین ساخته می شوند. ام جی و برند خواهر آن یعنی رووی حدود ۱۴۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را سال پیش به فرو رسانده اند و اخیراً کارخانه ی تولید باتری را تأسیس کرده اند که می تواند تا ۳۰۰ هزار خودرو در سال را پشتیبانی کنند. زمانی که خودروهایی همچون هیوندای کنا و حتی کیا نیرو الکتریک لیست انتظار زیادی ایجاد کرده اند، ام جی فرصتی خوب برای جذب برخی از مشتریان را خواهد داشت.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

ZS الکتریکی از نظر محدوده الکتریکی نمی تواند با مدل های کره ای رقابت کند اما از نظر قیمت ارزان تر می باشد. مجموعه باتری ۴۴.۵ کیلووات ساعتی ZS الکتریکی برد رسمی ۲۶۲ کیلومتری ایجاد می کند که کمتر از برد نیروی الکتریکی است اما با محدوده حرکتی نیسان لیف مجهز به باتری ۴۰ کیلووات ساعتی کاملاً برابری می کند.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

این باتری یک پیشرانه الکتریکی را تغذیه می کند که قدرت ۱۴۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری دارد. ZS مجهز به این پیشرانه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۵ ثانیه ای دارد و حداکثر سرعت آن تنها ۱۴۰ کیلومتر در ساعت است؛ اما خب این سرعت و شتاب برای وضعیت های ترافیک شهری کافی است.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

این خودرو با شارژ سریع ۵۰ کیلوواتی هماهنگ است و با استفاده از آن می توان چهارپنجم ظرفیت باتری را در ۴۰ دقیقه شارژ کرد. پورت شارژ این خودرو پشت نشان ام جی در جلوپنجره قرار گرفته است.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

ام جی از قوای محرکه ی الکتریکی به عنوان یک انتخابی عادی در مدل های فول تر این خودرو نام می برد بنابراین آن را تنها در تریم های Excite و Exclusive عرضه می کند. مدل پایه ی Excite ZS از رینگ های ۱۷ اینچی، ورود بدون کلید، حسگرهای پارک عقب و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش ۸ اینچی، ناوبری، رادیو DAB، اپل کارپلی و اندروید اتو سود می برد.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

یک پله بالاتر مدل Exclusive قرار دارد که ۲ هزار پوند گران تر بوده ولی از ریل های سقف، سقف پانورامیک، صندلی ها و آینه های گرم شونده، پوشش چرم کابین، برف پاک کن های حساس به باران، بلندگوهای اضافی برای سیستم صوتی و دوربین دنده عقب برخوردار است.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

قوای محرکه ی الکتریکی این خودرو تأثیری روی ظرفیت بار نداشته بنابراین فضای ۴۴۸ لیتری در عقب وجود داشته و با تا کردن صندلی های عقب این فضا به ۱۳۷۵ لیتر می رسد. گنجایش فضای بار این خودرو تقریباً با کیا نیروی الکتریکی برابر بوده و بیشتر از لیف ۴۰ کیلووات ساعتی است. صندوق خودرو شکل مناسبی داشته و کف صندوق با دو ارتفاع متفاوت به شما اجازه می دهد فرم های متفاوتی ایجاد کنید.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

ZS الکتریکی از تجهیزات ایمنی جدیدی سود می برد که برای اولین بار در این برند دیده شده است. حتی مدل Excite دارای هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیقی با توقف/حرکت خودکار و دستیار محدودیت سرعت و دستیار ترافیک با ترمز، گاز و فرمان پذیری داخل لاین حرکتی می باشد. مدل های Exclusive علاوه بر این سیستم ها از تشخیص نقاط کور و هشدار ترافیک عقب استفاده می کند.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

شاید کابین تنها جایی باشد که ریشه های ارزان قیمت بودن ZS را نشان دهد. البته در بخش داخلی این خودرو عیوب وحشتناکی دیده نمی شود اما برخی موارد کوچک وجود دارد. فرمان خودرو تنها در ارتفاع تنظیم می شود و خبری از تنظیمات دیگر نیست. پلاستیک های روی درب نیز سخت و براق بوده و صفحه نمایش خودرو اگرچه تیز است اما به روش عجیبی نصب شده و پشت پانل شیشه ای دوم است که انعکاس هایی ایجاد می کند. شما همچنان در ارتفاعی بالا می نشینید بنابراین اگرچه مجموعه باتری به صورت یکپارچه با کف خودرو درآمده اما احساس می کنید روی باتری نشسته اید.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

البته هیچ یک از این ها تعیین کننده نیستند. این خودرو همچنان راحت بوده و همه چیز به صورت منطقی کار می کند و سرنشینان عقب از نشستن در این خودرو خوشحال تر از خودروهایی همچون رنو Zoe یا حتی اوپل کورسای الکتریکی جدید خواهند بود. از این نظر، ابعاد ZS عملکرد خوب خود را نشان می دهد.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید


در جاده ZS الکتریکی کار بسیار خوبی انجام داده و پایدار است. انتخاب گر چرخشی دنده بین صندلی های جلو قرار گرفته و استفاده از آن بسیار آسان است و البته انتخاب حالت های رانندگی نیز به آسانی صورت می گیرد. شتاب گیری خودرو در شهر خوب بوده و گشتاور آنی پیشرانه الکتریکی به ZS الکتریکی کمک می کند تا سرعت بیش از حد نیاز در ترافیک ها داشته باشد.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید


مسیر تست ام جی در مرکز لندن قرار داشت بنابراین ما باید منتظر مشاهده ی رفتار پیشرانه در بزرگراه ها باشیم تا بتوانیم قضاوت کافی را دراین باره داشته باشیم.

یک دکمه ی کوچک نزدیک کنسول مرکزی به شما اجازه می دهد تا سطح احیای انرژی ترمز را در زمان برداشتن پا از روی پدال گاز انتخاب کنید. این میزان از صفر تا سه سطح متفاوت تغییر می کند. ام جی ادعا می کند این سیستم در اکثر شرایط حالت رانندگی نزدیک به یک پدال را ارائه می کند اما خب وقتی که پدال گاز درگیر نمی شود بهره برداری از انرژی می توانست سریع تر انجام شود. البته شما از آن استفاده خواهید کرد و اگرچه سرعت خودرو را در ترافیک به صورت کامل متوقف نخواهد کرد اما قطعاً خواهید توانست تجربه استفاده از آن را به دست آورده و تنها فشار اندکی نهایی را برای توقف خودرو روی پدال انجام دهید.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید


از نظر دینامیکی ZS کاملاً در حد متوسط بوده اما بازهم باید گفت از این نظر در حد و اندازه های دیگر خودروهای الکتریکی قرار دارد. ناله ی پیشرانه ی الکتریکی کاملاً سرکوب شده و اگرچه فرمان خودرو سبک بوده و عاری از احساس است اما می توان مسیر چرخ های جلو را تشخیص داد.

سیستم تعلیق به سمت راحتی تمایل دارد و اکثر دست اندازها و چاله ها را جذب خواهد کرد هرچند کنترل بدنه خیلی خوب نبوده و تکان های بیشتری را در آن می بینید. مشتاقیم ببینیم این نقیصه در جاده های پر پیچ و خم روی ام جی ZS الکتریکی چه تأثیری خواهد داشت.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

اگرچه سواری خودرو نسبتاً معمولی است اما از نظر قیمت حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. قیمت تریم Excite این خودرو ۲۸۴۹۵ پوند بوده اما می توانید ۳۵۰۰ پوند مشوق دولتی دریافت کنید. هزار دستگاه اولیه ی این خودرو به خاطر توزیع خزانه داری دولت قیمت ۲۱۴۹۵ پوندی خواهند داشت. همچنین شارژ رایگان خانگی نیز ارائه خواهد شد.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

این ها کاملاً امیدبخش هستند و ZS الکتریکی در مقایسه با خودروهایی همچون اوپل کورسا الکتریکی و پژو ۲۰۸ الکتریکی رقابتی به نظر می رسد.شایان ذکر است ZS از گارانتی ۷ ساله ام جی سود می برد و برنامه ی مالیاتی تازه اعلام شده ی این کمپانی می تواند ZS الکتریکی را برای افرادی که به دنبال شاسی بلندی دیزلی هستند جذاب تر کند.

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید

پشت فرمان ام جی ZS الکتریکی جدید


ام جی ZS الکتریکی از نظر دینامیکی سنگ محک جدی به شمار نمی رود اما به عنوان پکیجی کلی با قیمتی گیرا، فضای داخلی زیاد و هزینه های نگهداری کم، این خودرو بهترین تلاش برند احیا شده ی ام جی محسوب می شود؛ و این خودرو لیاقت جانشین شدن واقعی برای خودروهایی همچون رنو zoe و نیسان لیف را دارد. افرادی که بیشتر از نشان روی کاپوت به راحتی استفاده و برد حرکتی اهمیت می دهند ام جی ZS الکتریکی را گزینه خوبی خواهند دانست.

مشخصات ام جی ZS الکتریکی

  • قیمت: ۲۱۴۹۵ پوند
  • پیشرانه: تک واحد الکتریکی، مجموعه باتری ۴۴.۵ کیلووات ساعتی
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۱ اسب بخار/۳۵۳ نیوتون متر
  • گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۴۰ کیلومتر در ساعت
  • محدوده حرکتی: ۲۶۲ کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: