ب ام و M۲ کامپتیشن مسابقه ای روز گذشته در پنجمین مسابقه ی فصل VLN در نوربرگ رینگ معرفی شد.
این خودروی مسابقه ای که همچنان روی بدنه ی خود از پوشش های استتاری استفاده می کند مسابقه ای استقامت یاد شده را در ۶ ساعت به پایان رساند اما نتیجه ی آن چندان قابل توجه نبوده است. جانشین M۲۴۰i مسابقه ای عملکرد خوبی نداشته و از آخر دوم شده و به رتبه ی ۱۰۹ رسیده است.
واضح است که هدف ب ام و موتور اسپورت پیروزی در این مسابقه نبوده بلکه به دنبال توسعه ی این خودرو در شرایط واقعی و مسابقه بوده است. خودروی یاد شده از شماره ۱۶۰ استفاده کرده و توسط رانندگان و مهندسان این شرکت هدایت شده است.
M۲ کامپتیشن مسابقه ای در کلاس SP۸T که شاهد حضور خودروهایی همچون استون مارتین ونتیج AMR GT۴ و مرسدس-ای ام جی GT۴ بوده شرکت کرده است. موضوع جالب اینکه این کلاس مسابقه ای با کلاس CUP۵ که M۲۴۰i مسابقه ای در آن شرکت داشت تفاوت هایی دارد. به لطف تصویرهای منتشر شده می توانیم گالری جذاب جدیدترین سلاح پیست ب ام و در نوربرگ رینگ را ببینیم.
در این تصاویر می توانیم پکیجی آئرودینامیکی شامل اسپلیتر جلو و بال بزرگ و ثابت در عقب، ورودی هوای روی کاپوت و دو ورودی اضافی زیر چراغ های جلو را مشاهده کنیم. از دیگر جزئیات منحصربه فرد خودروی موردبحث می توان به رینگ و لاستیک های موتور اسپورت و سیستم تعلیق مسابقه ای اشاره کرد.
داخل کابین هم همان چیزهایی است که انتظار داشتیم. یک غربیلک فرمان پروانه ای شکل با بخش مرکزی فیبر کربنی و پوشش آلکانترایی، پدال شیفترها و کنسول مرکزی فیبر کربنی جزو مشخصات شاخص این بخش هستند. تمامی وسایل غیرضروری از کابین حذف شده اند و یک رول کیج، دو صندلی مسابقه ای و سیستم آتش خاموش کن در آن دیده می شوند.
ب ام و در حال توسعه ی دو نسخه از این خودروی مسابقه ای با نام های مسابقه ای و کلاب اسپورت می باشد. هر دو خودرو از پیشرانه ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو که در مدل جاده ای خروجی ۴۱۰ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد استفاده می کنند. اولین نمونه های این خودرو از سه ماهه دوم سال آینده به دست مشتریان خواهند رسید.