شاید شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ این روزها اکثر خبرهای خودرویی را به خود اختصاص داده باشد اما طرفداران خودروهای عضلانی آمریکایی بی صبرانه منتظر ورود قوی ترین خودروی جاده ای تاریخ فورد به بازار هستند. جزئیات بیشتری از موستانگ شلبی GT۵۰۰ منتشر شده و حالا می دانیم که این هیولای تازه نفس می تواند تنها در عرض ۱۰.۶ ثانیه سرعت خود را از سکون به ۱۶۱ کیلومتر در ساعت رسانده و دوباره سرعتش را صفر کند.
یکی از دلایل چنین عملکرد قابل توجهی به گیربکس ۷ سرعته و دوکلاچه فورد مربوط می شود که با همکاری کمپانی Tremec توسعه یافته است. این گیربکس که به مکانیسم کنترل کامپیوتری مجهز است که باعث می شود دنده ها در ۸۰ میلی ثانیه یا به عبارتی سریع تر از چشم بر هم زدن تعویض شوند. علاوه بر این وجود پیشرانه ی ۸ سیلندر ۵.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۶۰ اسب بخار و گشتاور ۸۴۷ نیوتون متر نیز باعث می شود موستانگ شلبی GT۵۰۰ همانند یک تیر از چله رها شود.
گیربکس یاد شده به صورت خودکار قابل تطبیق است زیرا رفتارهای متفاوتی بسته به حالت رانندگی انتخابی خواهد داشت. فورد می گوید تعویض های این گیربکس در حالت نرمال رانندگی فوق العاده نرم بوده و در حالت درگ نیز می توان تعویض های قدرتمندانه ای را تجربه کرد. به لطف این گیربکس هوشمند و پیشرانه ای قلدر، شلبی GT۵۰۰ می تواند مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۱ ثانیه طی کند.
یکی دیگر از دلایل مهم برای ثبت رکورد بسیار خوب صفر-۱۶۱-صفر کیلومتر در ساعت وجود ترمزهای برمبو است. با وجود روتورهای دوتکه ای ۱۶.۵ اینچی در جلو، فورد ادعا می کند پرچم دار موستانگ از بزرگ ترین ترمزهای جلو در تمامی خودروهای کوپه و اسپورت آمریکایی سود می برد. این ترمزها ۲۰ درصد وسیع تر از ترمزهای GT۳۵۰ بوده و ۳۰ درصد انتقال گرمایی بیشتری در گوشه های جلویی دارند.
به عنوان یادآوری باید گفت این خودرو قیمت پایه ی 73995 دلاری دارد اما با سفارش آپشن ها می توان قیمت آن را بالا برد. برای مثال پکیج فیبر کربنی تراک 18500 دلاری شامل مواردی همچون رینگ های کربنی 20 اینچی، بال عقب قابل تنظیم و اسپلیتر جلو می باشد. پکیج های هندلینگ و تکنولوژی نیز به همراه نوارهای رنگی بدنه وجود دارند.